• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selecteren nummers uit een reeks waarin het nummer meerdere keren voorkomt

• Onderwerp starter Onderwerp starter regf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

regf

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2009
Hoi vraagje
ik heb een rij met machine nummers, die komen meerdere keren voor.
ik wil elke machine op een andere sheet 1 maal ophalen, is dit mogelijk en zo ja hoe doe ik dat?

BVD Reg

Reg,

vast wel, maar met een voorbeeldbestandje wordt het een stuk eenvoudiger om je antwoord te geven.

Via uitgebreid filter op unieke waarden en kopiëren naar nieuw blad, moet dat mogelijk zijn.

Cobbe

dat lukt me wel, maar de nummers veranderen nogal eens, ik wil daarom graag weten hoe ik het met een formule doe.

bedankt
Reg

Het snelste gaat dit met een macro of met uitgebreid filter zoals Cobbe al aangaf.
Code:
Sub uniek()
  sq = Sheets("Blad1").Cells(1, 1).CurrentRegion
  For Each cl In sq
    If InStr(c01, cl) = 0 Then c01 = c01 & "|" & cl
  Next
  With Sheets("Blad2").Cells(1, 1)
    .CurrentRegion.ClearContents
    .Resize(UBound(Split(c01, "|"))) = Application.Transpose(Split(Mid(c01, 2), "|"))
  End With
End Sub

Anders worden het matrixformules die heel wat tijd verbruiken bij het herberekenen.

De unieke waarden op een ander blad is niet echt een probleem maar de blanco's verwijderen(zonder VBA) is niet alledaags.

Cobbe

Bijlagen

Twee manieren om het met formules aan te pakken. Zoals reeds vermeld hierboven leidt de aanpak met matrixformules tot langere berekeningstijden bij grote bereiken.

Bijlagen

dankzij de verschillende oplossingen is het gelukt.
bedankt voor de hulp

Reg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan