• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteren op maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

hessell

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Ik wil graag dat er automatisch een vlak rood of groen wordt ingekleurd aan de hand van een datum.

In het eerste tabblad kan men een datum ingeven onder mutatie.

Er moet een pakket om de 2 maanden worden uitgeleverd.

Tweede tabblad.
Als men start in februari, april, juni enz. zou ik graag zien dat het vakje onder februari groen wordt en het vakje onder januari rood.
Voor start in januari, maart, mei enz. andersom.

Tevens zou het fijn zijn als alle groen vakjes onderaan de lijst opgeteld zouden worden.

Alvast dank voor jullie hulp.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Kan je wellicht het bestand zippen?
Ik kan geen .rar bestanden openen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hmm... Je kunt een Voorwaardelijke Opmaak instellen in het menu Opmaak. Daar zou je in principe de volgende formule kunnen opgeven:

Code:
=VERT.ZOEKEN($A$12;'WW afdeling 1'!$A$6:$K$43;7;ONWAAR)=OF(MAAND(1);MAAND(3);MAAND(5);MAAND(7);MAAND(9);MAAND(11))

Alleen kun je geen verwijzingen naar andere werkbladen hierin opnemen. Je zou deze formule bijvoorbeeld wel kunnen gebruiken in cel B12 en dat de formule als resultaat 'x' geeft ofzo. De voorwaardelijke opmaak wordt dan dat als er een 'x' in de cel staat, dat het vak dan groen wordt met een groene tekstkleur.

Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN($A$12;'WW afdeling 1'!$A$6:$K$43;7;ONWAAR)=OF(MAAND(1);MAAND(3);MAAND(5);MAAND(7);MAAND(9);MAAND(11));"x";"")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan