• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteren op weeknummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
240
Hallo iedereen,

Ik heb een excelblad waarin allerlei gegevens staan m.b.t. het volgen van meerdere projecten. Elke stap van zo'n project is voorzien van een begindatum/tijd en einddatum/tijd.
Wat ik nu wil bouwen is een selectie/informatieschermpje. Even wat uitdiepen:

Elke regel bevat een projectnummer, omschrijving, diverse datumvelden (begin/ eind per stap) Elke stap heeft een naam. bijvoorbeeld: schouwen, raming, uitvoering, oplevering etc.

D.M.V. een keuzeknop wil ik kunnen selecteren op weeknummer. Zodra er op "OK" gedrukt wordt moet er een informatieschermpje verschijnen met alle projectnummers, korte omschrijving van dat project en de werkzaamheden (lees Stap) die in dat geselecteerde weeknummer moeten plaatsvinden.

Weet iemand raad? code?:confused:

Alvast bedankt.

Groeten Harry
 
als ik het zo lees is het een vb code nodig

maar zou je een voorbeel kunne sturen?
miss kan t ook met een macro
 
voorbeeldje is in de maak

als ik het zo lees is het een vb code nodig

maar zou je een voorbeel kunne sturen?
miss kan t ook met een macro

Beste bobklbu,

Ik kan op dit moment geen voorbeeldje bijsluiten, dat kan ik niet vanaf mijn werkplek. (block) Ik denk ook dat het via VB code zal moeten. Vanavond zal ik het voorbeeldje bijsluiten. Groeten Harry

:)
 
Harry,

Dit moet inderdaad met VBA (code(s)) moeten. Je kan het ook doen aan de hand van een uitgebreid autofilter op een andere plek in het tabblad of zelfs al met een gewoon autofilter.
 
Er is zo geen code te geven hoe je dit moet programmeren, daarvoor heb je meer info van je sheet voor nodig. Als ik het uit moet leggen:

Met de functie WEEKNUM(hier_link_naar_je_datum_of_de_datum_invullen) kun je bepalen wat het weeknummer van een bepaalde datum is. Wat je nu dus kunt doen is van elk project bepalen in welke weken dit valt. Of omgekeerd, als jij op week 33 klikt, je bepaald van welke projecten de looptijd in week 33 valt.

Het handigst is denk ik om bij elke project de weeknummers te plaatsen. Je kunt daarna filteren op weeknummer met bv. autofilter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan