Opgelost Selecteren tot aan de laatste zichtbaar gevulde cel (voorzien van formules)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste Forumleden,

Graag zou ik wat hulp willen hebben bij een vba-code waar ik een deel van een kolom wil selecteren tot aan de laatste zichtbare variabele. In mijn geval staan daar alleen nummers.

De betreffende kolom is t/m regel 1000 voorzien van de formules: =ALS(Bankafschrift!D3<>"";Bankafschrift!D3;"") t/m =ALS(Bankafschrift!D1000<>"";Bankafschrift!D1000;"")

Vanuit de formules blijkt dat bij deze bankafschrift regel 290 de laatste variabele laat zien. Alle overige onderstaande cellen zijn leeg, althans zijn er geen waarden zichtbaar.

De code die ik nu gebruik is:
Code:
Range("b3", Range("b3").End(xlDown)).Select

Deze code selecteert B3 t/m B1000. Dat is dus niet de bedoeling vanwege immers regel 290 t/m regel 1000 geen variabelen laat zien, maar alleen zijn voorzien van formules.

Omdat het om bankafschriften gaat, heb ik geen voorbeeld meegestuurd. Sorry.

Alvast hartelijk dank.
Robert

Eigenlijk zijn lege rijen uit ten boze sinds Excel "tabellen" uitgevonden heeft. Daar voeg je dan telkens onderaan (of op een andere plaats) nieuwe gegevens toe en excel houdt het wel bij dat die nieuwe rijen de formules krijgen, tesamen met de eventuele opmaak en voorwaardelijke opmaak.
Dus kan je alles niet omzetten naar een tabel, dan moet je vraag niet meer beantwoord worden.
Toon anders eens je bestand met een 10-tal fictieve rijen

Lijkt mij een volkomen overbodige formule.
Code:
ALS(Bankafschrift!D3<>"";Bankafschrift!D3;"")
Dit lijkt mij voldoende:
Code:
=Bankafschrift!D3

Laatst bewerkt:
Dat is precies wat ik bedoel, heel erg bedankt. Dit was mij nooit gelukt en ben hier heel blij. Nogmaals dank.

Terug
Bovenaan Onderaan