Selecteren tussen bepaalde periodes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Risk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Michel,

Zoals toegezegd wat zitten knutselen. Ik hoop dat je mij en andere lezers van dit forum van dienst kan en wilt zijn zijn.

Voor een ieder ter leering en den vermaeck.

Bekijk bijlage testselectietijd.rar

Met dank als altijd, en excuus dat er wat langer over is gedaan.

Risk

Ik heb het knutselwerk afgemaakt. Grootste probleem: de constante die de tabel _Tabel1 opent, terwijl de tabel Tabel1 heet. En daar kan je lang naar zoeken... Verder moest er nog wat code worden weggegooid (formulier doet niks met een recordset) en is de macro vervangen door VBA.

Bijlagen

Michel,

Ga e.e.a. implementeren in de database. Mijn dank is groot.

Met groet,
Risk

Michel,

Ik heb e.e.a. in de database bijna werkend.

Nog 2 kleine zaakjes die niet vlotten.

Ik heb een ja/nee veld (Eigen schuld). In mijn simpele gedachtegang: [Schadedatum].Eigen schuld, maar dat werkt niet.

De naam van de chauffeur komt uit de Tabel Chauffeur info. Ik heb [Chauffeur info].Naam gemaakt, maar die werkt niet.
De basis van het rapport is geen query (zover ik heb begrepen).

Alle overige velden heb ik ingegeven:
Code:
SELECT [Schadedatum].Schadetotaal, [Schadedatum].Schadedatum, [Schadedatum].Afdeling, [Schadedatum].Kenteken,  FROM Schadedatum;

Daar heb ik achter wat zitten plakken, maar kom er niet uit.

Nogmaals een beroep op je kennis.

Dank

Risk

Als je dit zo invoert: [Schadedatum].Eigen schuld, dan werkt het inderdaad niet. Je query zou er zo uit moeten zien:
Code:
SELECT Schadetotaal, Schadedatum, Afdeling, Kenteken, [Eigen schuld] FROM Schadedatum;
De rechte haken zijn dus alleen nodig als er een spatie in de veldnaam zit. Iedereen zal je dus ook aanraden om dat vooral niet te doen als het niet ècht nodig is. Spaties kun je beter vervangen door underscores, als je toch ruimte wilt; Eigen_schuld zou dus wel weer probleemloos kunnen.
Het tweede probleempje snap ik overigens niet. Heb je de tabel [Chauffeur info] (ook weer een spatie; zie hierboven) wel aan de query toegevoegd?

Michel,

Chauffeur info tabel hangt aan de query.

Ik zal e.e.a. in een RAR bestandje uploaden. Even knippen en plakken.

De Query code heb ik exact gekopieerd uit jou RAR bestand. Als ik
Code:
SELECT Schadetotaal, Schadedatum, Afdeling, Kenteken, [Eigen schuld] FROM Schadedatum;
doe dan spreekt Access over een kringverwijzing. Werkt het dus niet.

Ga werken aan mijn RAR bestandje. Ben razend benieuwd waar het nu weer fout loopt.

Tot spoedig.

Risk

Michel,

Ik heb e.e.a. in een kleine database proberen weer te geven.

Moet gaan knippen ergens bestand is 120.6 kb en dat werkt niet qua uploaden

Risk

Het was simpel aan te passen; je rapport heb ik op de juiste tabel gezet, en het veld [Naam] (wat niet in de Recordbron zit) vervangen door een keuzelijst, waardoor je de naam wèl kunt laten zien. En het filter is aangepast.

Bijlagen

Michel,

Ga meteen aan de slag. Werkt perfect zo te zien, op een ding na. Selecteer je bijv. 18:00 en 24:00 als tijdstippen dan geeft 24:00 een foutmelding.

Moet eens kijken hoe je e.e.a. qua codes hebt opgelost, vlgs. mij anders dan de eerste versie. Kan ook in andere selecties worden toegepast (neem ik aan).

Weer veel geleerd en anderen met mij hoop ik.

Perfect forum!

Risk

24:00 bestaat niet als tijd; dat zou dan 0:00 worden. Beter is dus: 23:59

Michel,

En uiteraard.......het werkt.

Ben driftig begonnen met een fraai rapport en weer een stukje verder.
Op naar het volgende idee.

Dank

Risk

En hier het volgende idee c.q. verfijning.

In de tabel Schadedatum staan alle soorten schades. In de tabel is een veld Lading (ja/nee) opgenomen om in een query te selecteren (waar/onwaar) Dit is voor mij als leek de makkelijkste methode. Werkt goed en kan op die basis diverse rapporten maken.

Nu is er dus de selectie op tijdstip. Die zou ik graag ook maken voor de Lading, zodat er alleen schades op Lading worden getoond. Filter werkt niet (of ik doe het niet goed).

Is daar iets voor te fabriceren?

Risk

(the never ending story)

Michel,

Ik heb e.e.a. op een query gebaseerd en dat werkt. De juiste methode?

Risk

De juiste methode is degene die voor jou het beste resultaat heeft :)
Een Ja/Nee veld kun je filteren op de waarden 0 (Nee) en -1 (Ja). Zo'n filter kun je op dezelfde manier meegeven als andere filters.

Michel,

Ook die ga ik nog proberen.

Wederom als altijd dank voor je support.

Weer veel moen leren.

Risk

De juiste methode is degene die voor jou het beste resultaat heeft :)
Een Ja/Nee veld kun je filteren op de waarden 0 (Nee) en -1 (Ja). Zo'n filter kun je op dezelfde manier meegeven als andere filters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan