selecteren van gegeven + aantal lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gastje88

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
hallo,

ik ben momenteel door een excel bestandje aan het ploeteren en ik wil gegevens graag groeperen.
er zijn verschillende rijen per productnummer.
nou heb ik al voor elkaar dat dubble nummers uit kolom A verwijderd zijn, maar nou wou ik weten of ik ook gegevens kan selecteren waarbij dus het product nummer en de
lege cellen eronder geselecteerd worden(hier stond eerst hetzelfde product nummer.
ik heb al een stukje om vervolgens die cellen samen te voegen, alleen Selection.Range is niet te doen bij 407000 regels :/

hier het stukje wat ik al heb:
Sub Samenvoegen()
Dim c As Range
For Each c In Selection.Areas
c.Merge
Next c
End Sub

is het mogelijk de range zo te veranderen dat ik niet alles met de hand hoef te selecteren??

bvd

Geert

een voorbeeld is misschien wel handig.
ik wil alle cellen die bij artikel 1 horen selecteren, dus A1:A8, vervolgens A9:A13 en daarna A14:A19.
het aantal cellen verschilt, en ik zou dit graag willen doen voor de complete kolom A.
is het duidelijk en is hier een mogelijkheid voor?

Bekijk bijlage vb 1.xlsx

vr gr
Geert

Misschien is het handig als je even uitlegt wat de bedoeling van het selecteren is. Volgens mij is het juist niet handig om dubbele nummers? uit kolom A te verwijderen. Wat je wil samenvoegen blijkt ook niet uit het voorbeeldje.

Om de verschillende bereiken te selecteren zie voorbeeldje. Beter is het om een voorbeeldje te plaatsen waaruit ook blijkt wat het resultaat moet zijn.

Bijlagen

het gaat om een product dat meerdere statussen heeft gehad.
als er 5 keer hetzelfde nummer staat is de laatste status niet duidelijk te zien, zo wordt het even wat overzichtelijker.
en daarnaast, als je de cellen samenvoegt kun je nog wel de product nummers zien als je gaat filteren.
maar de macro van jeanpaul werkt zoals ik bedoel, alleen dan allen kolom A, dus het laatste regeltje was overbodig.

Hartstikke bedankt voor de snelle reacties :)

vr gr
Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan