• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selecteren van gegevens in nieuw blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellebruggen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2014
In de bijlage heb ik een simpel voorbeeld excel Bekijk bijlage Kleuren test.xls
Nu zie je op blad 1 een aantal kleuren, op blad 2 heb ik een dropdown menu gemaakt waarin je deze kleuren kan selecteren.
Nu zou ik willen dat je in dit dropdown menu bijvoorbeeld de kleur rood selecteert waarna alle regels met de kleur rood op in het 2de blad zichtbaar worden.
Ik heb hier in het forum bij een zeer uitgebreid voorbeeld gezien dat dit mogelijk is maar omdat in dit voorbeeld zoveel formules staat weet ik niet precies wat ik moet gebruiken. Hoop dan ook dat iemand me met mijn voorbeeld op weg kan helpen.

Weet niet of je dit helpt, maar via het menu-item "voorwaardelijke opmaak" kan je kleuraanpassingen in het werkblad doen die voldoen aan een bepaalde voorwaarde.
Afhankelijk van de versie van Excel staat dit standaard in de menubalk "start".

Probeer het zo eens.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$B$1" Then
    Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).ClearContents
    With Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
        .AutoFilter 1, [B1]
        .Offset(1).Copy [A2]
        .AutoFilter
    End With
End If
End Sub

Bijlagen

Bedankt voor je antwoord. Omdat ik altijd zelf een code wil proberen te implementeren in een ander excel file gebruik ik altijd een voorbeeld en wil ik dan de code implementeren in mijn eigen file Bekijk bijlage Kleuren1 test.xls echter krijg ik het niet voor elkaar, wat doe ik niet goed.
In het blad Per product een drop down menu waarbij ik dan een product wil selecteren vanuit werkblad resultaten. Dit kan met de code van VenA maar krijg hem niet geimplementeerd. HELP

Volgens mij heb je het verkeerde bestand geplaatst.

Probeer het zo eens.

Code:
If Target.Address = "$C$1" Then
    Cells(1).CurrentRegion.Offset(2).Resize(, 12).Clear
    With Sheets("Resultaten")
        If .AutoFilterMode Then .AutoFilterMode = False
        With .[B6].CurrentRegion.Offset(, 1).Resize(, 12)
            .AutoFilter 3, Target.Value
            .Offset(1).Copy [A3]
            .AutoFilter
        End With
    End With
End If
End Sub

Ja top gaat goed!!!!!
Alleen ik werk met excel 2010 (xlxs) kan het zijn dat als ik dit bestand opsla in de 2007 versie dit niet gaat. Moet het verder ook opslaan als xlsm.

Jelle, vanaf versie 2007 dienen excelbestanden MET macro's opgeslagen te worden als xlsm en zonder macro's als xlsx. T/m versie 2003 was dat allemaal "gewoon" xls.

Daarvoor is advancedfilter uitgevonden.

Code:
    If Target.Address = "$C$2" Then
        Cells(4, 1).CurrentRegion.Clear
        Sheets("Resultaten").Cells(6, 1).CurrentRegion.AdvancedFilter 2, Target.CurrentRegion, Cells(4, 1)
    End If
End Sub

NB
- vermijd samengevoegde cellen
- vermijd lege rijen/kolommen in een 'tabel'

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan