• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie blad1 op blad 2 zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Ik heb in een excel bestand 3 tabbladen.

Op tabblad 1 voert iemand bij ons in het bedrijf gegevens in. Sommige van die gegevens moeten wel en andere niet op het tweede blad overgenomen worden.
Is er iemand die voor mij een code zou kunnen bouwen(of een formule maken) waarmee dat mogelijk is.

Zie bijlage voor voorbeeld.

Bijlagen

Tim,

Is dit niet simpel vert.zoeken? Of zie ik iets over het hoofd?

Tim,

Is dit niet simpel vert.zoeken? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik dacht in eerste instantie ook gewoon ff verticaal te zoeken. Maar dan ga je verticaal zoeken op het woordje "Ja" en die komt telkens voor in kolom A. Dus pakt ie telkens dezelfde.
Een if then is ook moeilijk omdat lege cellen dan moeilijk te vermijden zijn. Ik vind `m wel grappig. Dit moet gewoon kunnen....maar hoe?????

In een formule wordt dat erg lastig, zeker daar je de gegevens van 2 bladen wilt verkrijgen.

Je zou het uitgebreid filter kunnen overwegen, anders zal het wel VBA/macro worden.

Het zal worden wat Paul(bandito) aangeeft. Het is namelijk zo dat het 17 tabbladen is waarvan een medewerker een selectie maakt. Die selectie door Ja of nee in te vullen kan zien of ze wel of niet in het nieuwe blad moeten opgenomen.

Wat ik op dit moment zelf doe is door middel van de formule in B2 dat als A2 "ja" is dan wel B2 vullen anders leeg.
Maar zo krijg je veel lege regels en dat wil ik dus niet, is lastig voor een grafiek uit eindelijk en niet overzichtelijk

Wat ik op dit moment zelf doe is door middel van de formule in B2 dat als A2 "ja" is dan wel B2 vullen anders leeg.
Maar zo krijg je veel lege regels en dat wil ik dus niet, is lastig voor een grafiek uit eindelijk en niet overzichtelijk

Maar als je nou in je If then vergelijking niet zet dat je als de cel ongelijk is ja hij een lege cel moet geven maar een karakter. Bijvoorbeeld N.
Hierna maak je een autofilter en je geeft aan dat je alleen de rijen met een N wil zien en vervolgens verwijder je deze rijen.
Als je nu je autofilter eraf haalt zie je alleen de Jaatjes toch???

Evt kun je deze handelingen weer in een macro proppen.

Om dit allemaal handmatig te doen is veel te veel werk. Daarom zou ik ook een macro willen waarmee dat zou kunnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan