selectie dubbele gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Lion

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
Ik heb een Access database met een query gemaakt.
Maar daar staan geen unieke gegevens in om een sleutel te maken. De sleutel heb ik namelijk nodig voor acties die ik wil gaan uitvoeren.

Maar nu dacht ik om misschien een selectie te maken in die query, zodat die dubbele gegevens eruit haalt en in een andere query zet.

Maar wat is de code hiervoor? en wat moet ik hiervoor doen?
Dus een soort filter dat die geen dubbele gegevens meer weergeeft.

Daar hebben ze in SQL het wonderwoord DISTINCT voor.

SELECT DISTINCT veld1, veld2, etc
FROM tabel
etc.

Het kan niemand kwalijk genomen worden indien men niet over dezelfde kennis van access beschikt als Bartuls. Indien men een beetje moeite heeft om SQl statements te schrijven kan access u wel een beetje helpen. Het probleem hier kan ook opgelost worden door in de ontwerpweergave van de query de rechter muisknop in te drukken op de plaats waar de tabellen staan. U selecteert dan in de menu die verschijnt "eigenschappen". Daar staat een vakje "unieke waarden" en zit dit op ja. Floep en alle dubbele gegevens zijn eruit. Als je nu het menu terug eens selecteert met de rechter muisknop en men selecteert "SQL" bovenaan, kan je Bartuls zijn statement zien staan. Indien u zich wilt verdiepen in SQL materie kunt u eens een kijkje nemen in deze site
http://www.larkfarm.com/sax/SQLCorner.txt

Dat is wel een beste site, daar kan ik denk wel veel mee.

Maar die 2 tabellen aangeven in één php pagina kom ik nog niet echt tegen zoals ik het bedoel.

Want ik heb bijvoorbeeld nu een tabel aangegeven in het php script.
En die communiceert met tekst velden.

Maar nu wil ik nog een tabel erbij schrijven, zodat die weer kan communiceren met andere tekstvelden.

Zo wordt mijn eerste tabel aangegeven:
$qryDetails = "SELECT * FROM CSV WHERE veld9='".urldecode($_GET['veld9'])."'";
$rs = $conn->Execute($qryDetails);

Hoe kan ik hier dan mijn tweede tabel aan toevoegen? om te verwijzen naar mijn andere tekstvelden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan