Selectie in mijn Query

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Xs6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Xs6

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2006
Berichten
2
Beste allen,

Laat ik beginnen met te vermelden dat ik maar een Access leek ben en mijn kennis uit een basisboekje heb opgedaan, "so be gentle" ;)

Ik ben bezig een technischedienst logboek te maken in Access. D.m.v. een formulier kan men invullen aan welke installatie er wat en wanneer is gedaan. Daarbij maak ik in het formulier gebruik van zoveel mogelijk keuzelijsten. Sofar so good. Nu wil ik echter rapportages maken van deze data en loop ik tegen het volgende probleem aan:

de reportage moet een overzicht geven van alle werkzaamheden die aan een bepaalde installatie zijn gedaan vanaf een bepaalde datum. Daarvoor maak ik een query van mijn tabel "T logboek" waarbij de query uiteindelijk het rapport moet genereren. Ook nu weer zou ik gebruik willen maken van keuzelijsten met selectievelden. Bijvoorbeeld een keuzelijst met de betreffende lijn, hiervoor heb ik al een tabel gemaakt (die ik ook gebruik voor de selecties in mijn invoerformulier) genaamd "Selectie lijn". Maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar dat er een keuzelijst verschijnt bij het uitvoeren van de query. Zo heb in de criteria eigenschappen zitten zoeken onder het tabblad "zoeken" en dacht daar de oplossing te kunnen vinden door weergave besturingselement op "keuzelijst met invoervak" te zetten. Bij type rijbron selecteer ik: Tabel/query en als Rijbron pak ik dan mijn tabel "Selectie lijn".... maar dan? Het criteria veld blijft leeg en ik heb geen idee wat ik hier nu in moet voeren?

Voor de selectie van de installatie maak ik gebruik van een simpele Query "Q Installaties" genaamd. Daarbij typt men eerst de 1e letter in van de betreffende afdeling en daarna kan men een machine selecteren. Maar ja als ik een simpele selectietabel al niet aan de praat krijg in mijn Query, lukt dit al helemaal niet.


Kortom..... Help mij! :confused:

ps. ik maak gebruik van Access 2000
 
Laatst bewerkt:
Een keuzelijst moet je op een formulier plaatsen. Vervolgens zet je op datzelfde formulier een knopje om het rapport aan te roepen.
Met de wizards kun je de belangrijkste code door access laten genereren. Je zult onder het knopje de code wat moeten aanpassen om de gemaakte selectie in de keuzelijst ook op je rapport te laten doorwerken.

Kijk even in de access help naar de hulp op de OpenReport methode, daar staat beschreven wat je waar moet invullen.
 
Bedankt voor je tips. Ik ben ermee aan de slag gegaan en stuur nu met een klein formulier met invoervelden een query aan waar dan weer het rapport aangekoppeld zit.... weer een hoop geleerd! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan