• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie kopieeren naar nieuwe tab zonder lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rik38

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2014
Zit even met het volgende probleem (zie ook de bijlage)

Ik zoek een formule of macro die het volgende uitvoert.

op tabblad origineel is een selectie welke externe link wordt ingevuld (in dit voorbeeld A1:F8)
Indeling staat hier vast.
Deze range moet gekopieerd worden naar een nieuw tabblad (resultaat) en beginnen in cel A1
Bij de kopie slag moeten alle regels worden verwijdert waar in kolom A geen waarde staat
Ook zo mogelijk mag de lege kolom B gelijk (range B1:B8) verwijdert worden.

Hoe het eindresultaat eruit moet zien heb ik voor de duidelijkheid op tab voorbeeld geplaatst
Het liefst heb ik een macro of formule die automatisch de kopie aanpast zodra waarden in het origineel veranderen.
Verder moet zowel de waarde als het format mee gekopieerd worden (values & number formatting)

het is niet de bedoeling dat in het origineel al regels of kolommen worden verwijdert, origineel moet origineel blijven
Ook is het niet de bedoeling dat in het resultaat eerst alles wordt gekopieerd en daarna kolommen of regels worden verwijdert.
Het range gebied is bij origineel en resultaat altijd gelijk alleen is alles in elkaar geschoven.

Alvast bedankt voor alle moeite

Rik

Bijlagen

Het formaat en de en andere instellingen kan je het beste even de tab resultaat goed zetten. Klik op de tab resultaat en zie het effect.

Bijlagen

Dank je
Dit werkt super.:)
Probeer nu de werking van Ubound verder uit te zoeken voor toekomstige toepassingen.
Vraag me alleen nog af of in deze macro ook nog een deel zit waarbij je de locatie van de kopie kan aangeven.
Wordt nu op tab resultaat in cel A1 geplaatst.
Is er ergens de mogelijkheid om de kopie bij resultaat in bijvoorbeeld cel C20 te laten beginnen ?

Oplossing zelf kunnen vinden dus opgelost
gewoon range achter tab resultaat ingevoerd:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan