• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie kopieren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisll

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2023
Goededag,

Ik ben al vaak genoeg geholpen met VBA door menig topic, alleen nu loop ik vast.

Met https://www.helpmij.nl/forum/thread...kopiëren-naar-cellen-op-ander-tabblad.925671/ heb ik al het een en ander geprobeerd maar kom er niet uit.

Ik wil vanaf het "Bron" blad meerdere rijen selecteren en kopiëren naar blad "Bestemming" in een bepaalde volgorde.
Met de code van de link hierboven kopieert hij er een.

Kunnen jullie mij op weg helpen alsjeblieft?

Bijlagen

De volgende code heb ik meermaals bewerkt getest e.d. Ik krijg alleen 1 rij gekopierd.

"Sub Ophalen()

Application.ScreenUpdating = False

Dim Msg, Style, Title, Response, MyString
Title = "Demo MsgBox"
Msg = "Selecteer te kopieren rij"
Style = vbYesNo + vbQuuestion
Title = "Al gedaan? ga door, Nee stop"
Response = MsgBox(Msg, Style, Title)
If Response = vbNo Then
Sheets("Bron").Select
End If

If Response = vbYes Then

Sheets("Bron").Select
Range("A1") = Sheets("Bron").Range("A1").End(xlUp).Value
Selection.copy
Sheets("Bestemming").Select
Range("A1").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=False

Sheets("Blad1").Select
Rij = 1
With Sheets("Bestemming")
.Range("D3") = Sheets("Bestemming").Cells(Rij, "A")
.Range("A10") = Sheets("Bestemming").Cells(Rij, "B")
.Range("B10") = Sheets("Bestemming").Cells(Rij, "C")
.Range("D10") = Sheets("Bestemming").Cells(Rij, "E")
.Range("F10") = Sheets("Bestemming").Cells(Rij, "H")
.Range("G10") = Sheets("Bestemming").Cells(Rij, "I")
.Range("D4") = Sheets("Bestemming").Cells(Rij, "G")
.Range("D2") = Sheets("Bestemming").Cells(Rij, "F")
End With
Sheets("Bestemming").Select
End If

End Sub"

Hallo,

Ik weet absoluut niet wat je achterliggende gedachten zijn maar mijns inziens kan het veel makkelijker.

Bijlagen

Hoi Peter,

Dankjewel voor het meedenken,

Ik heb een lijst met gegevens blad “Bron” daarin wil ik een selectie maken van rijen en kopiëren naar blad “Bestemming”. Het blad “Bestemming” is een ritstaat voor een chauffeur welke wij dan ingevuld uitprinten en waarop hij alleen zijn tijden invult.

Met de code hierboven krijg een vast aantal rijen gekopieerd. Het aantal ritten is wisselend waardoor ik alleen de geselecteerde rijen wil kopiëren.

Oké,

Toch nog een vraagje.
Dick rijdt op 4-12-2023 2x met het zelfde wagennummer van Den Haag naar Helmond.
Vreemd, niet? Of zie ik iets over het hoofd.
Hebben de auto's geen "uniek" nummer?

Dick rijd met wagen 1, 2 auto’s naar Helmond vanaf Den Haag. Die 2 auto’s zijn nummer x1 en nummer x2. Nummer is in het origineel kenteken. (Iets met privacy enz)

Hallo Emields,

Dit komt komt al aardig bij mijn gedachte. Alleen is onderstaande code evt ook mogelijk meerdere rijen te selecteren? Ik ben hier nog mee aan de slag gegaan alleen lukt mij het niet.
Sub VenA()
ar = Sheets("Bron ").Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 17)
j = InputBox("Welke rij?", "Kies rij")
With Sheets("Bestemming")
.Range("J5") = ar(j, 1)
.Range("C5") = ar(j, 2)
.Range("C9") = ar(j, 3)
.Range("G9") = ar(j, 5)
.Range("D15") = ar(j, 10)
.Range("C11") = ar(j, 6)
.Range("J11") = ar(j, 17)
End With
End Sub

met die code lukt er slechts 1 rij en al zeker niet in het voorbeeld dat je geplaatst hebt

Zijn er nog andere mogelijkheden? Omdat we met meerdere in het bestand werken zou een optie rijen selecteren dmv inputbox bijvoorbeeld?
Hufterproof maken
Voer rij nummer in: "...,...,..."met komma gescheiden.

Ik krijg het niet voor elkaar. Van Edmoor en HSV had ik al eens in een ander topic wat dingen verzameld en geprobeerd alleen daarin loop ik vast.

Het kan toch niet makkelijker zijn dan in kolom A de rijen te selecteren die je wil verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan