Hallo iedereen,
Mijn Excelbestand vordert gestaag, maar ik heb toch weer een vraag (rijmt
)
Ik heb de volgende code bij een listbox (die dient als soort inhoudsopgave):
Als de waarde in C10 van de indexpagina (hier staat ook de listbox) niet overeenkomt met de waarde in C13 van het opgevraagde werkblad, moet je op de indexpagina blijven. De macro houdt echter de aangeklikte waarde 'vast', nadat ik 3 (!) keer de msgbox heb gekregen. Als ik de waarde in cel C10 verander in de waarde die gelijk is aan C13, wordt er alsnog naar het opgevraagde werkblad genavigeerd. Weet iemand zo zonder voorbeeldbestandje waar dat aan kan liggen? O ja, cel A14 is de linked cell...
Mijn Excelbestand vordert gestaag, maar ik heb toch weer een vraag (rijmt

Ik heb de volgende code bij een listbox (die dient als soort inhoudsopgave):
Code:
Private Sub ListBox1_Click()
Dim SheetNr As Integer
SheetNr = Range("A14").Value
If Sheets(SheetNr).Range("E13") <> Sheets(1).Range("C10").Value Then
Response1 = MsgBox("Kan niet naar opgegeven werkblad gaan.", vbOKOnly + vbCritical, "Fout bij opvragen werkblad")
If Response1 = vbOK Then
Range("C10").Select
Exit Sub
End If
Else:
Sheets(SheetNr).Activate
End If
End Sub
Als de waarde in C10 van de indexpagina (hier staat ook de listbox) niet overeenkomt met de waarde in C13 van het opgevraagde werkblad, moet je op de indexpagina blijven. De macro houdt echter de aangeklikte waarde 'vast', nadat ik 3 (!) keer de msgbox heb gekregen. Als ik de waarde in cel C10 verander in de waarde die gelijk is aan C13, wordt er alsnog naar het opgevraagde werkblad genavigeerd. Weet iemand zo zonder voorbeeldbestandje waar dat aan kan liggen? O ja, cel A14 is de linked cell...