Selectie maken uit een scorelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinge

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2016
Berichten
30
Goedendag allemaal

Ik weet niet of het mogelijk is wat ik wil, daarom mijn vraag.
De gebruikte code's zijn voor het merendeel door een ander geschreven, maar ik kan deze persoon helaas niet meer raadplegen.

Ik zit te worstelen met een scoreprogramma waar ik vanuit een uitslagenlijst, finalisten wil genereren.
Als een categorie meer dan 4 deelnemers heeft, dan komen deze in aanmerking voor een kwart finale op het tabblad finalisten.
Ik heb het voor elkaar gekregen om de categorieen die aan deze voorwaarde voldoen een selectie te maken van minimaal 5 tot maximaal 8 deelnemers.
Deze selectie wordt vanuit het tabblad Uitslagen gegenereerd
alleen nu wil ik op hetzelfde tabblad finalisten ook een selectie maken voor de halve finale.
Categorien die maar 3 of 4 deelnemers heeft komen hier voor in aanmerking.

ALs ik mijn gebruikte code gebruik dan komen alle categorien hier in te staan ook degene die meer dan 3 of 4 deelnemers hebben.
wat ik ook probeer ik krijg niet alleen de categorieen met 3 of 4 deelnemers.
de code die ik gebruikt heb om de halve finale samen te stellen is.

For X = doelregel To BeginRegel + 0 Step -1
If Doel.Range("J" & X) < 5 Then
Rows(X).EntireRow.Delete
End If
Next X

For X = doelregel To BeginRegel + 0 Step -1
If Doel.Range("J" & X) > 8 Then
Rows(X).EntireRow.Delete
End If
Next X

Kan iemand aub aangeven of het mogelijk is wat ik wil.
Ik heb er een voorbeeld bijgedaan van het programmaatje wat ik tot nu heb.
Er staan geen namen van personen of verenigingen in.

Bekijk bijlage Scoresheet (1).xlsb
 
Goedemiddag

Sorry ik dacht dat het duidelijk was, maar ik begrijp nu dat het voor een buitenstaander niet duidelijk genoeg was.
Ik dacht dat ik het eerst bijgevoegde bestand opgeslagen had na mijn bewerking, maar dat schijnt dus niet zo geweest te zijn.
Ik zal het proberen uit te leggen wat de bedoeling is.

Op het tabblad "Uitslag" worden de resultaten van de wedstrijd genoteerd.
Op het tabblad "Wedstrijd ranking" komen de resultaten te staan die ingevuld zijn op het tabblad "Uitslag" per categorie.
Dit is dus per wedstrijd verschillend i.v.m. wisselende deelnemers.
Dus ook de categorieën zijn niet altijd hetzelfde.
Het is nu de bedoeling dat op het tabblad "Finalisten" de finalisten komen vanuit de categorieën die aan de voorwaarde voldoen.
De gegevens die op het tabblad "Finalisten" komen, komen van het tabblad "Uitslagen".
Heb op het tabblad "Finalisten" staan 2 overzichten namelijk deelnemers aan de kwart finale en deelnemers aan de halve finale.

Overzicht 1
Als een categorie meer dan 5 deelnemers heeft dan komen deze in aanmerking voor de kwart finale tot een maximum van 8 deelnemers.
Dit lukt me wel om deze te selecteren.

Overzicht 2
Als een categorie 3 of 4 deelnemers heeft dan komen deze in aanmerking voor de halve finale.

Als ik eerst overzicht 1 (kwart finales) vul dan doet het programma precies wat ik wil namelijk de categorieën die in aanmerking komen voor de finale selecteren.
als ik dan overzicht 2 (halve finales) vul dan komen alle categorieën met 3 of meer deelnemers hier in terug.
Overzicht 1 valt dan op 1 categorie na bijna weg.

Mijn bedoeling is dat ik eerst overzicht 1 (kwart finales) vul met de categorieën die voldoen aan de eis van 5 of meer deelnemers
Dan overzicht 2 vul met alleen de categorieën die maar 3 of 4 deelnemers hebben (en dus niet de categorieën die al bij overzicht 1 zijn ingevuld)

Ik weet niet of dat dit mogelijk is, misschien wil ik wel iets wat niet kan.

Bekijk bijlage Scoresheet aangepast.xlsb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan