• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie met begin vaste Cel en variable eindCel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
325
Beste,

Ik ben bezig om een macro te maken waarin ik een gebied (kolomen bv C tm H) wil selecteren beginnend met een vaste cel (bv C8) maar de eindcel afhankelijk is of er iets in staat (formule niet meegerekend) bv C15 of C23. (als C leeg is dan is H ook leeg)
Hierna filteren op Kolom C daarna op kolom G,H... van klein naar groot.

de eerste regels 1 tm 7 zijn vaste gegevens en mogen niet meegenomen worden in de selectie en of filter.
Ik weet dat het iets is met aantalarg, maar het lukt niet.

BVD
Hbot.
 
Kan je misschien een voorbeeldbestand plaatsen?
 
Gokje:
Code:
Range("C8:H" & Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row).Sort [c8], , [g8], , , [h8], , xlNo
Verondersteld dat je sorteren bedoelt in plaats van filteren.
 
Hallo Timshel

Ik heb je formule in de macro gezet van een test filetje

Maar krijg niet het gewenste resultaat. (komt omdat ik deze niet kent/begrijp ziet er wel simpel uit, top)
Om het een beetje duidelijk te maken heb ik het in kleur gezet.

Eerst moet er een selectie gemaakt worden van alle gevulde cellen in de range,
hierna eerst sorteren op kolom J dan op kolom K van klein naar groot

Hierna moet er een selectie gemaakt worden van alle gevulde cellen vanaf H11 dan sorteren op kolom L en kolom K van klein naar groot

dit is een voorbeeldje van een grote bestand(meer kolommen en regels) waarin een aantal keer selectie gemaakt worden van hetgeen overblijft (in groepjes van 6)

Bekijk bijlage Test sort.xlsm

Gr
Hbot
 
Code:
Range("H5:M" & Cells(Rows.Count, [COLOR=#ff0000]8[/COLOR]).End(xlUp).Row).Sort [j5], , [k5], , , , , xlNo
    Range("H11:M" & Cells(Rows.Count, [COLOR=#ff0000]8[/COLOR]).End(xlUp).Row).Sort [L11], , [K11], , , [H[COLOR=#ff0000]11[/COLOR]], , xlNo
 
Hi HSV,

Werkt wel in de test, maar niet in mijn bestand,
na de eerste regel wordt deze (wel in de juiste volgorde) 27 regels lager geplaatst, en zijn de eerste 27 regels dus leeg ,hierdoor werkt regel 2 ook niet

Wat moet ik aanpassen om het wel werkend te krijgen
 
Staan daar formules?
 
jep.
zijn verwijzingen van andere tabbladen die samen komen en dan gesorteerd worden.
 
Ik kan het niet reproduceren met een simpele formule.
Misschien moet je dat bestand dan maar eens plaatsen.
 
Ook als de data als vaste waarde kopieer dan zet hij deze 27 regels lager.
Beide regel apart geven het zelfde resultaat.
IK probeer deze in stapjes uit te voeren, zo leer ik weer wat.
Het is een heel groot bestand met vele macro's, dus lastig te uploaden,
Formule ziet er nu zo uit.

'Range("w6:ac" & Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row).Sort [y6], , [z6], , , , , xlNo
Range("w14:ac" & Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row).Sort [aa14], , [z14], , , , xlNo
 
helaas,
tot aan 29 blijft het gelijk, vanaf 30 gaat ie naar regel 1

wat houdt Rows.Count, 8 precies in ?
 
Code:
cells(rij,kolom)
 
Lukt (nog)
Morgen weer een poging wagen, geef nog niet op
het sorteren gaat goed

wat houden dit in , , , , xlNo

trusten...
 
Of je een kopregel boven de gegevens hebt (die is er niet, dus xlNo).

Edit: Alhoewel de eerste sortering wel een kopregel heeft natuurlijk, maar maakt verder niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het testfiletje uitgebreid
data komt van verschillende blad1 bladen (tot 10-15) welke samen worden gevoegd in blad 2 en waaruit div groepen worden gesorteerd op basis van verschillende scores
deze worden dan weer in andere lijsten geladen..
Bekijk bijlage Test sort 1.xlsm
 
Dat heb je netjes gedaan.
 
Maar ik heb nog geen oplossing voor de lege velden bovenaan waardoor het nog niet goed is :-(

Gr
Hbot
 
Om welke code gaat het en in welk blad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan