• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie ongedaan maken listBox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan natuurlijk ook even de zoekfunctie van deze site eens uitproberen. "Laatste rij VBA" zal wel wat mogelijkheden opleveren denk ik.

Ook zou ik de spatie uit je bladnaam verwijderen in plaats van hem in je code toe te voegen.

Ik kom hier mee...

Code:
Private Sub Userform_initialize()
 r = 2
 Do While Cells(r, 1) <> ""
      r = r + 1
   Loop
   ListBox1.list = r
End Sub

En,.... werkt dat een beetje ?

Je hebt dat bereik toch een naam gegeven?
laatste_regel_in_bereik = range("naam_van_het_bereik").Count

Als je je startregel van het bereik erbij optelt heb je de juiste regel in het blad.
Voorwaarde is dan wel dat je bij het toevoegen van een chauffeur ook het bereik van de naam aanpast.

Laatst bewerkt:
:o dat niet, vroeg mij af of dit de juiste weg was om het zo te proberen.
of slaat het nergens op

Hier dan maar een drietal die wel werken.
Code:
 ListBox1.List = sheets("chauffeurs").columns(1).specialcells(2).offset(1).specialcells(2).value
Code:
listbox1.list = sheets("chauffeurs").range("a2:a"&cells(rows.count,1).end(xlup).row).value
Code:
listbox1.list = sheets("chauffeurs").range(range("a2"),range("a2").end(xldown)).value

laatste_regel_in_bereik = range("naam_van_het_bereik").Count
ik heb het bereik a2 tm a 89 de namen genoemd
maar als ik nu een naam zet in a 90 val ik toch buiten het bereik of zie ik dat verkeerd?
daarom dacht ik met Do While Cells(r, 1) <> ""
een bereik te kunnen krijgen in die listbox wat vanzelf een naam toevoegd als ik in kolom a een naam toevoeg
zou het bereik groter kunnen maken maar dan krijg je witruimte in de listbox.

Kijk naar #27, dat is eenvoudiger.

Hsv, ik heb die onderste van de 3 geprobeerd en meteen het gewenste resultaat
bedankt

Ja ik heb de regel tig keer gelezen, wil echt niet alleen knippen en plakken probeer het echt te begrijpen
sla alles op in word met beschrijving voor als ik het nog eens nodig heb
de onderste regel kwam mij het meest vertrouwd voor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan