Je mag natuurlijk op dotchie wachten, maar wellicht heb je wat aan mijn versie

.
De opmerking van dotchie doet eigenlijk niet ter zake, want maakt voor je probleem niets uit. Het maakt namelijk helemaal niet uit of je keuzerondjes of selectievakjes gebruikt. Jouw opmerking
Jammer ik vond de keuzerondjes mooier
vind ik daarentegen wél een linke, want die geeft aan dat jij ontwerpt op basis van wat jíj mooi vindt, en niet wat de algemene consensus is. En die is dus echt anders:
elke computergebruiker weet dat een blok selectievakjes inhoudt dat je meerdere opties kunt selecteren, en een groep keuzerondjes houdt dan in dat je maar één optie mag kiezen. Door die betekenis bij het groot vuil te zetten (keuzerondjes als meervoudige selectie) breng je de gebruikers dus doelbewust op een dwaalspoor, en haal je de functionaliteit en het gebruikersgemak van je db onderuit. En welk ander doel dient dit dan het kietelen van het eigen ego? Een
goede ontwerper zet zijn eigen persoonlijke voorkeuren altijd op de tweede plaats, en het gebruiksgemak van de
gebruiker voorop.
Zo, dat was het moraliserende deel

. Nu de oplossing. Je kunt, als je dat wilt, natuurlijk wel degelijk gebruik maken van keuzerondjes. Zoals ik hierboven al zei, staan keuzerondjes maar één gekozen optie toe. Dat is overzichtelijk voor de gebruiker, en makkelijk ook nog eens, want hij/zij hoeft maar één optie aan te klikken. Hoe doe je dat dus in jouw voorbeeld?
Stap 1.
Met een
Groepsvak. Als je die maakt met de wizard, dan zet je daarin
3 opties:
PHP:
1. Leidinggevend
2. Niet-leidinggevend
3. Beide
Stap 2. Je rapport is nu gebaseerd op een vreemde query, die niet werkt. Hang daar gewoon de tabel tblNaw onder. Gooi, als je toch bezig bent, gelijk de knop op je formulier weg.
Stap 3.
En hier gebeurt het echte werk. Je hebt dus dat groepsvak (fraLeiding) gemaakt (met je keuzerondjes en de 3 opties) en nu wil je het rapport openen op basis van de keuze. Het groepsvak levert een
waarde op als je op een rondje klikt. Die waarde moet je vertalen naar een
filter waarmee je vervolgens het rapport opent. Dat doe je met een Select Case die je aan het groepsvak hangt. Die code ziet er dan zo uit:
Code:
Private Sub fraLeiding_Click()
Dim sFilter
Select Case Me.fraLeiding.Value
Case 1
sFilter = "[Leiding]=True"
Case 2
sFilter = "[Leiding]=False"
Case 3
sFilter = ""
End Select
If sFilter = "" Then
DoCmd.OpenReport "rptNaw", acViewPreview
Else
DoCmd.OpenReport "rptNaw", acViewPreview, , sFilter
End If
End Sub
Hiermee open je dus met één klik je rapport, en dat is heel wat minder dan wat je nu hebt gebouwd

.