• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,

Dit is de eerste keer dat ik vraag stel en een korte kennismaking lijkt mij op z'n plaats. Mijn naam is Cor vermeulen en ben 59 jaar jong. Sinds ik een aantal jaar geleden niet meer kon werken (na 35 jaar op de bok van een vrachtwagen te hebben gezeten) ben ik me gaan bezighouden met Excel en de laatste tijd ook met VBA. Eerlijk is eerlijk, wat ik er van weet heb ik van het internet gehaald (Idema). Door macro's op te nemen en zaken te vergelijken is het gelukt om bepaalde scripts op m'n eigen situatie aan te passen. Nu dan de vraag. Een aantal gegevens moeten van het ene naar het andere werkblad gekopieerd worden waarbij het de bedoeling is dat de te plakken gegevens onderaan aansluiten. Op zich lukt dat wel zij het dat de laatste rij van de bestaande gegevens wordt overschreven en dat is natuurlijk de bedoeling niet.
Wie kan en wil mij vertellen wat er fout is in onderstaand script ?

Sheets("Gegevens").Select
Range("J6").Select
ActiveWindow.SmallScroll Down:=33
Range("J6:P58").Select
Selection.Copy
Sheets("Blad1").Activate
Range("B" & CStr(Rows.Count)).End(xlUp).Select

ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
Sheets("Week").Activate
Sheets("Week").Range("h2").Select

Misschien kun je dit gebruiken?

Gaat naar de eerste lege cel in kolom A

Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 0).Select

Pierre

Pierre,
Op zich is dat goed, maar als er onverhoopt een lege regel in kolom A zit, plak je op de verkeerde plek.
Met
Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Select
heb je dat risico niet

Cor,

Dit kun je ook proberen.

Option Explicit
Sub plakken()
Sheets("Gegevens").Select
Range("J6:P58").Copy
Sheets("Blad1").Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial xlPasteAll
Application.CutCopyMode = False
'Hierna kun je verder met..
'Sheets("Week").Range("H65536").End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial xlPasteAll

End Sub

Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie snelle reactie. (waar heb ik dat meer gelezen ?) Toen ik een week of twee geleden op deze site terecht kwam was het eerste dat me opviel dat er snel en serieus gereageerd wordt. Voor de oplossing van Luc heb ik gekozen en het werkt prima. Bedankt.
Ook Pierre en Brandernl: bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan