• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie uit excel export kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie92

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2017
Beste Excel goeroe's.

Ik dacht dat ik zelf redelijk handig was met excel maar dat blijkt toch tegen te vallen..
Bij mij op de zaak zijn ze bezig met een nieuwe webbased applicatie. Vanuit diverse schermen kan er een excel export gemaakt worden. Zie bijlage.
De opbouw van deze download zal iedere keer hetzelfde zijn, maar geen vaste hoeveelheid regels.

Wat wil ik en waar kom ik niet uit?
Ik wil doormiddel van een macro, of formule maakt niet heel veel uit dat de bestelregels gekopieerd worden naar een nieuwe leeg blad. De ene keer zal er 1 bestel regel in de excel download zitten, en de andere keer 10 onder elkaar. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen?

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben.

Fijne zondag nog!

Gr, Matthijs

Bekijk bijlage ExcelExport voorbeeld.xlsxBekijk bijlage ExcelExport voorbeeld.xlsx

bv

Code:
Sub VenA()
  lr = Sheets("Data").Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row
  Sheets("layout").Cells(1).Resize(lr - 5, 7) = Sheets("data").Cells(6, 4).Resize(lr - 5, 7).Value
End Sub
of
Code:
Sub VenA1()
  Sheets("data").Range("D6:J" & Sheets("Data").Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row).Copy Sheets("layout").Cells(1)
End Sub

Beste VenA,

Top! bedankt dat was inderdaad wat ik zoekte.
Nu heb ik nog 1 andere vraag.

De waardes onder de bestelkolom, bv de naam of de status van de bestelling, zullen ook per download verschillen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de waarde achter bv status ook mee gekopieerd wordt naar het nieuwe tabblad? Is hier ook een formule voor?

Hoor graag van jullie.

Bedankt!

Plaats even een representatief voorbeeld. Ook met de te verwachten uitkomst.

Dank voor de snelle reactie.

Hierbij het specifieke voorbeeld en iets specifieker uitgewerkt.
Zoals verteld vanuit een webapplicatie kan er een download gemaakt worden. Deze wordt geladen in het tabblad data, van al deze dat is er slecht een beetje nodig. Deze wordt meegenomen naar het volgende tabblad, die vervolgens op papier wordt uitgeprint.

Bekijk bijlage BestellingV1.xlsx

Het is wel gelukt om met verticaal zoeken het formulier aan te vullen. Nu gaat achteraf de voorkeur toch naar een formule om het blad aan te vullen. De kolom die geel zijn gemaakt, moeten geplakt worden op het tabblad orderformulier onder de kopjes die daar gemaakt zijn.

Dus de vraag concreet: Met welke formule, kan ik de waardes onder medium in het tabblad data kopiëren onder het kopje medium op het tabblad orderformulier.

Hopelijk is het zo duidelijk en kun je me hierbij helpen.

Thanks alvast!

Gr, Matthijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan