• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie vakje wissen na opslaan bestand.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Budel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Budel

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2015
Wie kan mij helpen om de vba code verder af te werken.
Ik heb een bestand als bijlage toegevoegd, ( blad2 ) daarin heb ik kunnen bereiken dat de cel C6 en H14:H17 moeten worden ingevuld voordat onderaan de knop zichtbaar komt van opslaan.
Na opslaan worden deze cellen gewist. dit werk perfect.
Nu wil ik een wijziging aan brengen door de cellen H14:H17 niet meer mee te laten tellen maar daarvoor in de plaats de selectie vakjes ingevuld moeten zijn voordat de knop opslaan zichtbaar word.
Na de knop opslaan gebruik te hebben wil ik graag dat deze automatisch leeg gemaakt worden.
Wie kan mij daarbij helpen, ik ken deze commando niet.
Het zo fijn zijn als je dit aanpast in het bestand. ik heb alle beveiligingen er inmiddels afgehaald.
Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Voor deze
Na de knop opslaan gebruik te hebben wil ik graag dat deze automatisch leeg gemaakt worden

Code:
Dim sh As Shape
Application.ScreenUpdating = False
    For Each sh In ActiveSheet.Shapes
      If sh.Type = msoFormControl Then
        If sh.FormControlType = xlCheckBox Then sh.OLEFormat.Object = False
      End If
    Next sh
Application.ScreenUpdating = True

Philiep,

Dank je voor de snelle reactie, maar ik krijg het niet werkende.
heb de formule erin gezet maar de selectie vakjes worden niet leeg gemaakt.
Indien mogelijk zo ik het heel fijn vinden als je de formule erin wilt zetten in het bestand.

Bij voorbaat dank.

Gr. Budel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan