selectie vakkan laten weergavenvakken afhankelijk van keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andor

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
Hoe kan ik via de keuzelijst de selectievakken automatisch laten weergeven.
Wat wil ik:
ik moet via een keuzelijst van klas de leerlingen laten weergeven deze moet ik dan via een selectievak kunen aanvinken wie er een apspraak wilt maken met de docent.
(docent heeft hier nu verder niks mee te maken)
wie kan mij helpen.
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoofd- subformulier is een optie

Maak een tabel met daarin de klassen. Maak vervolgens een tabel met de leerlingen met daarin de velden: klas (correspondeert met de tabel klassen), naam, afspraak (type ja/nee). Maak een formulier gebaseerd op klassen (keuzelijst) en een subformulier waarin de leerlingen en het selectievakje afspraak weergegeven worden. De formulieren koppelen op klasnummer ( hoofd- en subvelden koppelen instellen). Na keuze klas worden alleen die leerlingen uit die klas getoond ( subformulier wel even op doorlopend instellen!). Voor een afspraak het vakje achter de leerling aanvinken. Nog een beetje mooi maken en klaar. Suc6:thumb:

Laatst bewerkt:
Re: Hoofd- subformulier is een optie

Geplaatst door Anne-Marie
Maak een tabel met daarin de klassen. Maak vervolgens een tabel met de leerlingen met daarin de velden: klas (correspondeert met de tabel klassen), naam, afspraak (type ja/nee). Maar een formulier gebaseerd op klassen (keuzelijst) en een subformulier waarin de leerlingen en het selectievakje afspraak weergegeven worden. De formulieren koppelen op klasnummer ( hoofd- en subvelden koppelen instellen). Na keuze klas worden alleen die leerlingen uit die klas getoond. Voor een afspraak het vakje achter de leerling aanvinken. Nog een beetje mooi maken en klaar. Suc6:thumb:
bedankt ik ga er morgen aanwerken dus dan hoor je wel of het gelukt is!!! :)

KOm er toch niet helemaal uit

Kom er toch niet helemaal uit.

Hierbij al wat ik heb.
Wat ik wil is bij formulieren > afspraakmaken.
Dat onder kiesleerling de leerlingen komen die bij kies klas zitten.

Met selectie vak en naam.
Hoe moet dit!!

Alvast bedankt!

link van file: afspraakmaken.rar

Laatst bewerkt:
Lukt mij niet om jouw database te bekijken. Wat voor een versie is het? c.q. welk programma gebruik je om te openen?

Lukt mij niet om jouw database te bekijken. Wat voor een versie is het? c.q. welk programma gebruik je om te openen?

Acces: ms office 2002 SP3
En kan ze netjes openen.

Ik heb op deze pc ACCESS 2000 en kan hem helaas niet openen tenzij je een 2000 versie er op zet. Sorry

Ik heb op deze pc ACCESS 2000 en kan hem helaas niet openen tenzij je een 2000 versie er op zet. Sorry
zal vanmiddag ff omzetten naar 2000.
Je kan ook linker shift en dan enter voor openen doen dan werkt hij als goed is ook in 2000:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan