• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie van rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobTHMG

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Ik heb een groot excel bestand van data van een onderzoek. de kolommen zijn de scores op vragen en de rijen zijn de respondenten van het onderzoek. De laatste kolom betreft het emailadres van de respondent.
1. Hoe maak ik een macro zodat ik uit de kolom emailadres een email kan kiezen(dus 1 respondent) en alle andere getallen op die rij/regel kan gebruiken om berekeningen te maken.
2. de scores van verschillende kolommen moeten bij elkaar worden geteld en door het aantal gebruikte kolommen worden gedeeld. Zo krijg ik een aantal gemiddelden per respondent.

Hoe krijg ik dat m. b.v. een macro voor elkaar.

Zonder je document te zien zou ik zeggen, gebruik er geen VBA voor maar een draaitabel.

Dak voor uw antwoord, maar daar ik maar een beetje verstand van excel heb, zegt uw antwoord mij niet veel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan