selectie velden op elkaar afstemmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Lion

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
Beste php'ers,

Ik heb een overzicht, die ik wil maken met php in de browser.
Maar voor het mooie zou ik soort van select fields erin willen hebben (liefst zonder sql)

Dus bijv.
Als ik jaar kies in een select field, dat er automatisch eronder (dus in een ander select field) andere gegevens geladen worden, en als je bij jaar weer iets anders kiest, dat er weer andere gegevens geladen worden in het andere select field.....

Wie weet hier iets op?

Dat kan met JavaScript ook, scheelt voor de bezoeker dat hij niet constant de pagina hoeft te herladen :)

Heb je daar een voorbeeld van dan?
Of een pagina waar ik dat kan vinden??

Hier vind je een vervolgkeuzelijst in javascript dat ik geschreven heb. Het is makkelijk aan te passen. :)

Vr.Gr. Egel.

@The_Lion:

Wanneer je lijsten klein zijn kun je inderdaad volstaan met JavaScript. Mochten die lijsten zo groot worden dat je niet alle opties wilt laten downloaden (de pagina wordt dan te groot) kun je ook JavaScript gebruiken om de gegevens vanaf de server te laden op het moment dat de gebruiker ze nodig heeft (zonder de pagina te herladen!!!).

Ik heb er een mooie :) pagina aan gewijd met een voorbeeld script wat precies doet wat jij beschrijft. Zie Real-time Javascript - PHP interaction voor meer info.

BTW: Ik gebruik deze techniek voor een zoekmachine met een "Google Suggest" feature.

gr.
Toon

Is dat 'Real-time Javascript - PHP interaction' niet gewoon AJAX ? Of een eigengekweekte versie ervan ?

Heeft inderdaad veel van AJAX weg (voor zover ik daar ingedoken ben) maar dit is eigen kweek. Ik weet niet of mijn "truc" eenvoudiger is dan AJAX maar het werkt.

gr.
Toon

Dit ziet er inderdaad wel veelbelovend uit....

Ik ga er eens mee aan de slag, als er problemen zijn, horen jullie het wel

BEdankt !!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan