• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarioSapata

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Berichten
16
Hallo,
Ik heb een (luxe) probleempje met exel.

Ik heb een factuurlijst die gekoppeld is aan mijn factuurlayouts. Telkens ik een nieuw factuur onderaan de lijst zet met alle gegevens van de klant komen deze automatisch in het factuur dat ik dan open doe. Als ik dit dan opsla blijven deze gegevens wel in dat bepaalde factuur staan.
Nu, van de nieuwe klanten heb ik de gegevens maar na dat deze is geweest. (na afgifte inschrijvingsbewijs voertuig ) (is voor garage) .
Dus eigenlijk komt telkens ik een nieuwe rij aanmaak, deze bovenaan op de eerste rij te staan.

De formule nu is : =INDIRECT("f"&SOMPRODUCT(MAX((RIJ(F9:F473))*(F9:F473<>""))))

Hoe wordt de formulle indien als ik de rij selecteer deze bovenaan komt staan?

Dus geen selectie: onderste regel bovenaan.

Indien wel volledige rij gesecteerd : selectie bovenaan.

Alvast bedankt,

Mvg en prettige kerst,

Mario
 
Indien wel volledige rij gesecteerd : selectie bovenaan.
De selectie bovenaan is dan toch altijd dezelfde cel en kun je dan toch rechtstreeks benoemen .
Of denk ik nu te eenvoudig?
Plaats anders een een .XLS voorbeeld bestandje zonder gevoelige informatie.
 
Beste MarioSapata ;)

De formule die je hier plaatst heeft dezelfde werking dan :

=MAX(F9:F473)

Gelieve een voorbeeldbestandje hier te plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hallo,
Sorry voor mijn late reactie. Ik had problemen met het uploaden van het voorbeeldbestand. Vista gaf een fout bij uploaden (bneiberhoud of zoiets...) . Is nog steeds niet ok ma bon....

Plots had ik het lumineuze idee om "die van ons" hare PC te gebruiken. Maar bij het uploaden krijg ik de melding dat het bestand te groot is. Ik heb er al zoveel in geknipt dat er eigenlijk niets meer van overblijft.

In het voorbeeld is dus rij 11 de laatste rij. Deze komt dus automatisch in rij 8.
Nu is mijn vraag hoe de formule wordt indien ik wil ; de rij volledig selecteer deze in rij 8 komt te staan. ( koppeilg naar facturen) bv: ik selecteer rij 10= deze komt in rij 8 te staan.

Alvast bedankt, Mvg, Mario
 

Bijlagen

  • voorbeeldKlantenbestand.xls
    76 KB · Weergaven: 30
Is datavalidatie misschien een optie?
 

Bijlagen

  • voorbeeldKlantenbestand_1.xls
    80,5 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan