• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectief werkbladen printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Thg

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Hallo,
Met onderstaande code die ik ergens van internet heb gehaald heb ik het voor elkaar gekregen om werkbladen te printen wanneer een bepaalde cel gevuld is. De eerste paar regels zijn duidelijk, maar ik krijg niet duidelijk voor mezelf hoe deze functie werkt. Wie kan mij uitleggen wat deze functie nu precies doet?

Ook blijven de geselecteerde werkbladen geselecteerd. Welk commando kan ik gebruiken om dat op te heffen?

Bvd, Thg

Code:
Private Sub Commandbutton1_Click()

If Sheets("Voorblad").Range("B53") = "" Then MsgBox ("Naam invullen a.u.b.")
    If Sheets("Voorblad").Range("I53") = "" Then MsgBox ("Datum invullen a.u.b.")
    If Sheets("Voorblad").Range("B53") = "" Or Sheets("Voorblad").Range("I53") = "" Then Exit Sub

Dim Sh As Worksheet
    Dim Arr() As String
    Dim N As Integer
    N = 0

For Each Sh In ActiveWorkbook.Worksheets
            If Sh.Visible = xlSheetVisible And Sh.Range("I53").Value <> "0" And Sh.Range("I53").Value <> "" Then
            N = N + 1
            ReDim Preserve Arr(1 To N)
            Arr(N) = Sh.Name
        End If
    Next
    With ActiveWorkbook
        .Worksheets(Arr).PrintOut
    End With
End Sub

hallo Thg

wat is er niet duidelijk?
de Help van exel geeft een hoop informatie hoor.

groet Sylvester

Ik heb wel zitten zoeken in het Help-menu, maar ik kom niet helemaal uit het begrip 'reDim Preserve' en de regel

' If Sh.Visible = xlSheetVisible And Sh.Range("I53").Value <> "0" And Sh.Range("I53").Value <> "" Then
N = N + 1
ReDim Preserve Arr(1 To N)
Arr(N) = Sh.Name'

Ik begrijp dat er gekeken wordt naar bepaalde cellen en dat de werkbladen zichtbaar moeten zijn, maar hoe zich dat dan verder vertaalt naar het selecteren van de bladen die geprint moeten worden?
Wat zegt de tekst nu precies, wat wordt er benoemd en uitgevoerd?

Vriendelijk bedankt, Thg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan