Hallo,
Met onderstaande code die ik ergens van internet heb gehaald heb ik het voor elkaar gekregen om werkbladen te printen wanneer een bepaalde cel gevuld is. De eerste paar regels zijn duidelijk, maar ik krijg niet duidelijk voor mezelf hoe deze functie werkt. Wie kan mij uitleggen wat deze functie nu precies doet?
Ook blijven de geselecteerde werkbladen geselecteerd. Welk commando kan ik gebruiken om dat op te heffen?
Bvd, Thg
Met onderstaande code die ik ergens van internet heb gehaald heb ik het voor elkaar gekregen om werkbladen te printen wanneer een bepaalde cel gevuld is. De eerste paar regels zijn duidelijk, maar ik krijg niet duidelijk voor mezelf hoe deze functie werkt. Wie kan mij uitleggen wat deze functie nu precies doet?
Ook blijven de geselecteerde werkbladen geselecteerd. Welk commando kan ik gebruiken om dat op te heffen?
Bvd, Thg
Code:
Private Sub Commandbutton1_Click()
If Sheets("Voorblad").Range("B53") = "" Then MsgBox ("Naam invullen a.u.b.")
If Sheets("Voorblad").Range("I53") = "" Then MsgBox ("Datum invullen a.u.b.")
If Sheets("Voorblad").Range("B53") = "" Or Sheets("Voorblad").Range("I53") = "" Then Exit Sub
Dim Sh As Worksheet
Dim Arr() As String
Dim N As Integer
N = 0
For Each Sh In ActiveWorkbook.Worksheets
If Sh.Visible = xlSheetVisible And Sh.Range("I53").Value <> "0" And Sh.Range("I53").Value <> "" Then
N = N + 1
ReDim Preserve Arr(1 To N)
Arr(N) = Sh.Name
End If
Next
With ActiveWorkbook
.Worksheets(Arr).PrintOut
End With
End Sub