Selectiequery exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisss

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Hallo Access-experts,

Ik heb 3 vraagjes met betrekking tot deze titel.
Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen!

1.Kan iemand mij uitleggen hoe ik via een macro (of in ieder geval iets dat ik achter een knop kan hangen) een selectiequery exporteer naar een op zichzelf staand .csf bestand?
Bij de opties van de macro 'Uitvoeren naar' staat hij er niet bij.

2.Een export naar .txt zou ook volstaan, maar die geeft niet het gewenste resultaat; namelijk allemaal lijntjes om de velden heen enzo.
Is er een betere manier om dit te doen, zodat andere programma's weer makkelijk kunnen koppelen op dit .txt bestand?

3. Als ik nu een bestand wil uitvoeren naar een .xls krijg ik een melding dat ik te veel records in een keer wil exporteren, dat er een beperking aan het aantal is. Dit terwijl ik maar 30.000 records wil exporteren. Kan ik die beperking op dit aantal ergens wijzigen?

Ik hoop dankzij jullie verder te komen!!
Vriendelijke groeten,

Chrisss

Rechtsklik op je knop en kies voor VBA code. Voeg een van de twee onderstaande regels toe aan je code.

Met de volgende statements kan je gegevens exporteren naar XL of CSV
Code:
docmd.TransferSpreadsheet acExport,acSpreadsheetTypeExcel9,"qryAlles","c:\temp\outputfile.xls",true
docmd.TransferText acExportDelim,"SpecificationName","qryAlles","c:\temp\outputfile.csv",true
In het laatste geval moet je de specificatie eerst aanmaken door het eerst handmatig te doen en die specifikatie te bewaren onder een bepaalde naam. Hierboven gebruik ik de naam "SpecificationName".

Je zou 64000 regels/records moeten kunnen exporteren. Dus ik ben benieuwd naar je foutmelding. Als je het met de hand doet gebeurt het dan ook?

HTH:D

Bedank voor je reactie! Ik ga het maandag proberen op mijn werk.
Ik kreeg de melding ook als ik het met de hand deed dmv de knop 'analyseren met excel'..
Ik laat weten hoe het is gegaan! Hoop dat het zo lukt!!

Groeten,

Chris

Hallo Guus,

nou, het exporteren naar Excel; gaat nu prima! Geen last meer van die melding dat het te veel records zijn.

Het exporteren naar een csv lukt me nog niet. Wellicht omdat ik niet helemaal snap hoe ik een specificatie zelf aanmaak door het eerst handmatig te doen en die dan te bewaren onder een bepaalde naam... Misschien nog een tip of opheldering hierover?

Alvast en sowieso bedankt voor de hulp!

Chrisss

Kies importeren en als je een csv file gekozen hebt, kies dan voor geavanceerd. Daarin kan je een specifikatie opgeven en die vervolgens bewaren.

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan