Hoi allen,
Ik ben een behoorlijk leek als het op acces aankomt. Mijn collega werkt hier veel mee maar hij is langdurig ziek, en ik mag zijn taken overnemen. Ik loop echter al vrij snel vast. Oplossing moet simpel zijn volgens mij, maar goed:
Ik heb twee tabellen in Excel die ik aan elkaar wil koppelen. In tabel 1 staan de adresgegevens van personen vermeld met nog wat informatie, maar in tabel 2 staan de namen van deze personen en de adresgegevens. Nu is het van belang dat ik een gekoppelde tabel ga krijgen, dus een grote tabel op basis van tabel 1 met, wanneer dezelfde adresgegevens ook voorkomen in tabel 2, de namen van de personen er bij gevoegd. Als ik een selectiequery uitvoer met een koppeling op de adresgegevens krijg ik alleen te zien welke gekoppeld konden worden, terwijl ik dus heel tabel 1 wil zien met de extra informatie….wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Ik ben een behoorlijk leek als het op acces aankomt. Mijn collega werkt hier veel mee maar hij is langdurig ziek, en ik mag zijn taken overnemen. Ik loop echter al vrij snel vast. Oplossing moet simpel zijn volgens mij, maar goed:
Ik heb twee tabellen in Excel die ik aan elkaar wil koppelen. In tabel 1 staan de adresgegevens van personen vermeld met nog wat informatie, maar in tabel 2 staan de namen van deze personen en de adresgegevens. Nu is het van belang dat ik een gekoppelde tabel ga krijgen, dus een grote tabel op basis van tabel 1 met, wanneer dezelfde adresgegevens ook voorkomen in tabel 2, de namen van de personen er bij gevoegd. Als ik een selectiequery uitvoer met een koppeling op de adresgegevens krijg ik alleen te zien welke gekoppeld konden worden, terwijl ik dus heel tabel 1 wil zien met de extra informatie….wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!