• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectievak afhankelijk van inhoud cel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Morghe,

Middels 2 comboboxen kan een gebruiker zijn voorkeuren aangeven. Op basis van de keuzes worden de overige cellen gevuld met gegevens. deze cellen veranderen wanneer de voorkeuren uit de 2 comboxen veranderen. Nu wil ik het volgende:

Er is de mogelijkheid om 4 problemen per voorkeur te tonen.
Bijv. voorkeur 1 is datum .... en voorkeur 2 is een Tailnummer ....
Hierbij vult hij 4 cellen met gegevens over probleem1
4 cellen met gegevens over probleem2 etc.
Nu wil ik door achter deze cellen een selectievakje te plaatsen voor elkaar krijgen dat de gebruiker kan aangeven of een probleem is afgedaan of niet. als het selectievakje wordt aangevinkt dient deze voor de desbetreffende probleem onthouden worden.
Het moet ook zo zijn dat wanneer de voorkeuren veranderen de inhoud van de cellen m.b.t. probleem1 en 2 etc ook veranderen en het selectievakje hierbij mee verandert.

Ik hoop een beetje duidelijk te zijn geweest, en hoop dat iemand een beetje weet hoe en wat...
groetjes
Mukizi

Dat is zo te zien een kwestie van een kolom uitlezen waar aangegeven is of een probleem is afgedaan of niet.

Bijv.:
datum tailnr afgedaan
28/5 123 ja
28/5 456 nee

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hey Ron,

Alles goed?
Maar hoe doe ik dat ongeveer dan?
Moet er een kolom in mijn databae komen?(DB_Voortgang)

groetjes

Prima, dank je.
Ik hoop met jou ook.

Ik neem aan dat je zoekt in je database naar de datum en tailnummer.
Als ik mij goed herinner (ik heb geen versie meer, dénk ik) heb je al ergens aangegeven of een project al is afgerond of in behandeling o.i.d. Dan hoef je geen extra kolom aan te maken.
Het is dan een kwestie van zoeken op datum en tailnummer en vervolgens kijken in de kolom waar de status van het project staat zodat het selectievakje eventueel aangevinkt wordt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan