• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectievakje automatisch aanvinken dmv formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rafclaessens

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2015
Berichten
7
Goedemiddag,

Voor mijn werk ben ik bezig een programmaatje in Excel te schrijven. Momenteel breek ik mijn hoofd over hoe ik automatisch een selectievakje kan laten aanvinken.

De situatie is als volgt:

Je kan bepaalde paneeltypes ingeven. Je hebt de keuze uit 3 types; S60, A60, B60. Als er echter niks staat ingevuld, cel A1 is 0 dan moet "Selectievakje S60" automatisch aanvinken, staat in cel A1 waarde 1 dan moet "Selectievakje A60" aanvinken, staat er waarde 2 dan moet "Selectievakje B60" aangevinkt zijn.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!
 
Dan kan met een forumulierbesturingselement op je werkblad.
Die koppel je dan aan de cel waarop deze moet reageren.

Je kan hem niet aan meerdere cellen koppelen.
Plaats anders een voorbeeld document.
 
Laatst bewerkt:
Misschien was mijn uitleg toch niet zo duidelijk! :eek:

In bijlage heb ik een voorbeeld bijgevoegd welke onderstaande situatie zou moeten verduidelijken.

Je kan kiezen uit 3 verschillende mogelijkheden (Type 1 - type 2 - type 3). Standaard is het steeds Type 1. Er worden afmetingen ingegeven
Er worden afmetingen ingegeven, waarna, afhankelijk van de hoogte een aantal panelen weergegeven wordt.
Standaard is het Type 1 waardoor bij de panelen het selectievakje "S60" automatisch aangevinkt zou moeten worden.
Geef je echter Type 2 in dan zouden automatisch de selectievakjes "S60" en "A60" aangevinkt moeten zijn, waarna je handmatig het selectievakje "S60" of "A60" moet uitvinken.
In dit voorbeeld is cel F14 dus bepalend waarna je achteraf - in bepaalde gevallen - de selectievakjes handmatig aanpast.

Bekijk bijlage Probleem selectievakje.xlsx
 
Vast wel, maar die moeten ook werken ;)
Ik zal vanavond eens kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan