• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectievakje automatisch vullen mbv formule lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rihop

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2020
Berichten
6
Voor de school waar ik werk wil ik het stage beoordelingsformulier graag digitaal hebben.

Tot nu toe is alles gelukt. Kolom G telt goed op , en vak G25 geeft het gemiddelde weer.

Maar nu zou ik willen dat die uitkomst automatisch wordt weergegeven in de selectie vakjes van B28, C28, D28, E28.
Ik heb al van alles geprobeerd;
De uitslag van B31,C31,D31,E31 zijn allemaal verbonden met G25, Net zoals G29,H29,I29,J29.
Maar zodra ik met de rechter muisknop op het selectievakje ga staan en klik op ‘besturingselement opmaken’, verandert de kolommen G29,H29,I29,J29 in cijfers maar het selectievakje gaat niet aan.
Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe? Of is het onmogelijk wat ik wil?

Gr. Ria
 

Bijlagen

  • Beoordeling 1.xlsm
    45,8 KB · Weergaven: 33
Je hebt je beveiliging verkeerd staan; om te beginnen (niet namelijk): de cellen die je gebruikt om de scores in op te slaan, moeten kunnen worden gewijzigd door de keuzevakjes, dus daar moet de beveiliging van uit staan. Daarnaast moet je de beveiliging van je werkblad dus wel aan zetten, anders werken de formules niet.
 
Dankjewel voor je antwoord, maar ik begrijp het niet goed. Ik ben een beginnend excel gebruiker.
Kun je mij uitleggen welke cellen er precies beveiligd zijn?
Ik heb geprobeerd:
De cellen van kolom G
De cellen van de woorden waar/onwaar
De cellen van BCED 29.
Daarna het werkblad beveiligd maar de selectievakjes gaan niet aan/ uit.
Als ik zelf een selectievakje aanklik(wat niet de bedoeling is) verandert het woord waar/onwaar in cel J29 in een cijfer.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Gr. Ria
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is het probleem opgelost. Een bevriende deskundige heeft het in orde gemaakt. Ik kan niet navertellen hoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan