• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectievakje in beveiligd document werkt bij sommigen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

HdeRegt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2022
Berichten
2
Beste lezer,

Voor mijn afstuderen maak ik een tool in excel die gebruikt maakt van selectievakjes die gekoppeld zijn aan een cel op een verborgen tabblad. Vanuit de keuze van de gebruiker van de tool wordt een grafiek gemaakt. Deze begint met het sorteren op het waar en onwaar zijn van de gekoppelde cellen aan de selectievakjes.
Nu heb ik het document beveiligd aangezien de gebruiker de achterliggende data niet mag inzien. Als ik mijn tool opstuur naar anderen om deze te testen dan werkt de tool bij de helft van de mensen zoals deze zou moeten werken en bij de helft werkt hij niet.

De selectievakjes zijn de input voor een grafiek en als het werkt zouden er gekleurde staven moeten komen behorende bij de gekozen opties. Bij sommigen blijft de grafiek helemaal leeg en lijkt het alsof de selectievakjes geen statement (WAAR/ONWAAR) doorgeven aan de gekoppelde cellen. Als ik echter een onbeveiligde versie stuur blijft het probleem.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Alvast bedankt voor de reacties. Als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag
 
Als jij het al niet kunt vinden mét een bestand, hoe kunnen wij dat dan zónder ?
 
Beste snb,

Bedankt dat u wilde proberen te helpen. Ondertussen weet ik waar het probleem ligt, nog niet opgelost maar dat komt nog wel.
Het zat erin dat ik excel in het NL heb en de sorteer formule die ik gebruikte tijdens het omzetten naar een excel in het EN een foute functie gaf.
Ik ga mijn vraag archiveren.
 
Excelformules worcden automatisch aangepast aan de taalversie van de gebruiker.
Een versieverschil in Excel lijkt me voor-de-hand-liggender.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan