• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectievakje ontgrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

artefact48

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
In Excel 2003 heb ik selectievakjes via werkbalken/formulieren gemaakt. nu wil ik het (de) werkblad(en) beveiligen.
bij beveiligen heb ik
  • vergrendelde cellen selecteren
  • ontgrendelde cellen selecteren
  • objecten bewerken
aangevinkt.
Wat ik verder ook doe, de selectievakjes worden ook beveiligd, de cellen waar deze staan zijn wel ontgrendeld.

Als het even mogelijk is gebruik ik geen macro's

2 werkt de beveiliging ook bij andere versies van Excel en open-Office?

bij voorbaat mijn hartelijke dank

Artefact48, Ik moet een beetje gokken wat je probleem nu is. Ik denk dat je aangeeft dat je de selectievakjes niet meer kunt gebruiken nadat je het werkblad hebt beveiligd.
Nou is de vraag wat je precies met die selectievakjes doet! Als je er rechtstreeks VBA code mee aanstuurt, zou er geen probleem moeten zijn. Als je het selectievakje hebt gekoppeld aan een cel waar dan dus de waarde 'True / False' (Waar / Onwaar) verschijnt, moet je ff kijken of je die gelinkte cel wel op 'ontgrendeld' hebt staan. Als die op 'vergrendeld' staat en je beveiligt je werkblad, dan lukt het inderdaad niet! ;)

Vraag 2: Volgens mij is de beveiliging van 2003 gelijk aan die van XP en 2007 zal dan ook wel lukken. Zo even uit m'n geheugen dacht ik dat versie 2000 en lager minder opties bij het beveiligen hadden. Dat zou dus onverwachte reacties kunnen opleveren.
OpenOffice ken ik niet (dus daar kan ik geen antwoord op geven).

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Leo
Bedankt voor de snelle reactie.

Dit was precies wat ik bedoelde:thumb:
Ik dacht dat de vraag duidelijk was, maar zo zie je, het kan nooit duidelijk genoeg.

Met vriendelijk groet,

Jaco

artefact 48,
Zet je de status van de vraag nog even op opgelost? Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan