• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectievakjes koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deefit

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hallo,

Ik heb een vraag over het koppelen van selectievakjes. Het antwoord hierop kon ik helaas nergens vinden dus vandaar deze vraag.

Op blad 1 kun je 4 selectievakjes aan of uit vinken
Op blad 2 staan dezelfde 4 selectievakjes, deze moeten echter automatisch meeveranderen met de aan of uit gevinkte vakjes op blad 1

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk en dat jullie een oplossing hebben

mvg david

David,

Als het selectievakje van blad1 is gekoppelt aan bv. linkedcel A1, dan staat daar, als het aangevinkt is WAAR, en uitgevinkt ONWAAR.

Als het selectievakje op blad2 gekoppelt is aan A2, dan staat daar WAAR of ONWAAR.
Vul in A2 van blad 2 waar dus ONWAAR staat: =ALS(Blad1!A1=WAAR;WAAR;ONWAAR)

Succes.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou graag willen dat op blad 2 dan ook een vinkje in de keuzehokjes komen te staan. Dus dat er niet waar of onwaar komt te staan

Ik zou graag willen dat op blad 2 dan ook een vinkje in de keuzehokjes komen te staan. Dus dat er niet waar of onwaar komt te staan

Dat gebeurd ook hoor. zie bijgevoegd bestandje.

Beste deefit ;)

Kan je de vraag dan op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik zou deze cel wel beveiligen David, anders gaat de formule weer verdwijnen als je op het selectievakje klikt van Blad2.

Laatst bewerkt:
Het is allemaal gelukt maar toch heb ik nog een klein vraagje omtrent dit probleem.
Ik wil het beide bladen beveiligen, op het eerst blad mag natuurlijk wel worden gevinkt, op het tweede blad niet aangezien er doorverwezen wordt.

Echter als ik de bladen beveiligen krijg ik op blad 1 krijg ik de melding dat de cel beveilig is en de optie alleen lezen heeft. Bij cel eigenschap staat de cel echter al op niet beveiligd. Hoe kan ik dit goed krijgen?

gr david

Hoi David,

Klik met de muis op het vakje Links van kolom A, en boven rij 1, (is een leeg vakje)
nu is de hele werkblad geselecteerd.
Ga naar Menu opmaak>bescherming en haal het vinkje weg bij "geblokkeerd" en klik OK.
Herhaal deze stap nog een keer en vink het nu weer aan.
Nu ga je naar de cel van het selectievakje waar WAAR of ONWAAR instaat.
Nu naar de opmaak>bescherming>geblokkeerd>uitvinken.
Dan naar Menu Extra>Beveiliging.blad beveiligen.
Alles in Blad1 is beveiligd behalve het selectievakje in onderstaand bestandje.
Ik heb er geen wachtwoord aangegeven.

Succes.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan