• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectievakjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikkel009

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2016
Beste mensen

Ik probeer als ik in een cel "onbekend" invoer dat mijn selectievakjes automatisch aangevinkt worden
( dus op waar komt te staan) kan er helaas niet uitkomen
Kunnen jullie me daarbij helpen ?

Met vriendelijke groeten
Bikkel009

Bikkel,

welkom op Helpmij.nl.

Het helpt enorm (en is daarom een goede gewoonte) als je een vraag illustreert a.d.h.v. een excel(voorbeld)bestand...

Helemaal mee eens. Maar toch, omdat je nieuw bent, een oplossing waar je wat mee kunt. Als je in A1 het woord "Onbekend" typt, gaan de selectievakjes aan. Bij elke andere waarde gaan ze uit.

Bijlagen

Zoals Haije als aangaf:
welkom op Helpmij.nl.
Het helpt enorm (en is daarom een goede gewoonte) als je een vraag illustreert a.d.h.v. een excel(voorbeeld)bestand...
Maar bij deze voorzetje:

Bijlagen

Bedankt voor het welkom heten !

Ok zal er bij de volgende vraag aan denken om een voorbeeld erbij te doen
In iedergeval bedankt voor de reactie's
Zal straks thuis even naar jullie voorbeelden kijken
En dan weer reageren

Bikkel009

beste mensen

met het voorbeeld van OctaFish kan ik prima uit de voeten
die van gast0660 werkt ook goed kan alleen niet eruit halen hoe het is op gebouwd?
bedankt voor de zeer snelle reactie

gr
Bikkel009

Dotchie gebruikt een macro, die onder de bovenste knop hangt. Met <ALt>+<F11> kun je die macro bekijken. Die van mij gebruikt een verborgen kolom met een formule die naar A1 verwijst, en daar WAAR of ONWAAR in zet. En daar zijn de selectievakjes aan gekoppeld. Makkelijk, simpel en je hebt geen macro nodig.

@ Octafish, onze postjes hadden zich gekruist, het was niet de bedoeling onder uw duiven te schieten:confused:

Ja de verborgen kolom had ik gevonden
Zal nog even naar de macro krijgen
Ik kan hier wel mee uit de voeten bedankt
Even kijken hoe ik de vraag kan sluiten

@ Octafish, onze postjes hadden zich gekruist, het was niet de bedoeling onder uw duiven te schieten:confused:
Daar heb ik nooit last van, jouw oplossing is ook anders dan de mijne. Geeft TS ook meer om te kiezen, dus lijkt mij alleen maar goed :). Ik zie al teveel vragen die 'gekaapt' worden door één helper :D.
@TS: Een vraag zet je op <Opgelost> met het menuutje bovenin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan