selectievakken n.a.v. aantal records

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedendag,

Het volgende vraag ik mij af: is het ook mogelijk om in Access een form te maken met daarop een subform die gepopuleerd wordt met selectievakjes naar aanleiding van het aantal desbetreffende records in een tabel?

Dus in andere woorden: als ik een tabel heb met dieren: hond, kat, parkiet, dan heb krijg ik een form met subform waarbij ik twee dieren kan selecteren m.b.v. selectievakjes. Vervolgens kan ik die selectie weer toepassen voor het afdrukken van een rapport. Gaat het dier 'Hond' eruit, dan krijg ik alleen nog selectievakjes voor 'Kat' en 'Parkiet'.

Hoop dat jullie me begrijpen wat ik bedoel, anders licht ik het graag nog verder toe. Wanneer het antwoord ja is, hebben jullie dan nog links/voorbeelden, voor mij om dit toe te kunnen passen.

Bedankt,
scw :thumb:

scw,

Kan het niet met een formulier waarop in de koptekst een keuze of meerdere keuzes gemaakt kan worden tussen verschillende dieren?
Deze worden dan gewoon in de detailsectie weergegeven.
Je kunt in de ontwerpweergave van je tabel een selectievak toevoegen welke dan op het formulier is aan te vinken.
Hiermee kan dan ook specifiek een rapport geprint worden door voor elk aangevinkt selectievakje het filter voor het rapport aan te passen.

Zie het nog wel.

Groeten, Paul

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik denk te begrijpen wat je bedoeld. Echter, met die oplossing kun je niet een meervoudige selectie maken: dus je kunt alleen de 'Hond' selecteren of de 'Parkiet', maar niet 'Hond' én 'Parkiet'? Dit om snel een aantal rapporten uit te kunnen draaien, wanneer je in mijn situatie bijv. met ongeveer 70 eenheden zit...

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde voor ogen als wanneer je bij een PivotChart dan zo een dropdown filter hebt: dan zie je ook allemaal selectievakjes met de eenheden waaruit je kunt filteren... ik vroeg mij af of dat ook na te maken valt in Access??

scw,

Het is wel degelijk mogelijk om met een keuzelijst meerdere selecties te maken.
Hoe vindt je de opzet van de bijlage bijvoorbeeld?

KeuzelijstMeerdereSelecties.JPG

Je kunt nu het selectievakje Afdrukken aanvinken om een bepaalde selectie uit deze lijst via de knop [Rapport afdrukken] die bepaalde rapporten te printen.

Zie het wel als ik het niet goed begrijp.

Groeten, Paul

Hoi Paul,

Dat ziet er inderdaad goed uit en kan ik inderdaad zo toepassen. Het lijkt er naar alsof je een voorbeeld hebt, zou het mogelijk zijn om deze te posten??

Alvast bedankt,

scw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan