• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selection.AutoFilter geeft geen gegevens weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Campesino

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Berichten
18
Ik wil graag een gegevensbereik filteren, zodanig dat slechts de gegevens tussen twee verschillende data worden weergegeven. Die data staan in blad2 in cel B3 en B4 (bijvoorbeeld 20-10-2008 en 24-10-2008).

Ik gebruik hiervoor de onderstaande code:

Dim d1, d2 As Range
Set d1 = Worksheets("blad2").Range("B3")
Set d2 = Worksheets("blad2").Range("B4")

Selection.AutoFilter Field:=15, Criteria1:=">=" & d1, Operator:= _
xlAnd, Criteria2:="<=" & d2


Na toepassen van de code worden echter geen gegevens weergegeven. Als ik vervolgens op het autofilter klik en kies voor aangepast zie ik vervolgens wel de juiste criteria met data staan. Klik ik hierna op "ok" dan wordt het filter wel goed toegepast. Hoe zorg ik ervoor dat direct na toepassing van de code worden weergegeven?

14u14:

Wanneer ik in de criteria de celverwijzingen aanpas in harde data:

Selection.AutoFilter Field:=15, Criteria1:=">=20-10-2008", Operator:= _
xlAnd, Criteria2:="<=24-10-2008"

Ook met deze code worden geen gegevens weergegeven. Na aanklikken van het autofilter en vervolgens aangepast zie ik wel de juiste criteria staan.
 
Laatst bewerkt:
Je moet niet verwijzen naar een veld wat een weergave heeft als "dd-mm-jjj", maar naar een veld dat de datumwaarde (getal) van deze datum weergeeft.

Zie bijlage, ook de macro iets aangepast.
 

Bijlagen

  • Filteren.xls
    27,5 KB · Weergaven: 59
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan