Wat ik bedoel met:
Software Compatibiliteit
Het os waar de nieuwste software (technieken) voor geschreven en onderhouden word en uitgebracht word door de verschillende software huizen. (en ja de grootste groep thuis gebruikers die niet een IT achtig beroep of achtergrond hebben speelt vaak games)
Hardware Compatibiliteit:
Beste ondersteuning voor de de meeste hardware?
Gebruiksgemak tijdens werken:
Tijdens het gebruik van het os. hoe makkelijk vind je alles wat je nodig hebt en hoe kun je applicaties installeren
Gebruiksgemak tijdens installatie:
Hoe makkelijk is het om de installatie procedure van het os zelf te doorlopen
Bekendheid:
Hoeveelheid mensen die het os kennen
Hoeveelheid software
Voor welk os word de meeste software voor geschreven
en ik was nog Stabiliteit vergeten:
Hieronder valt ook virus gevoeligheid en ad ware gevoeligheid
en voor de meeste punten afzonderlijk geld dat een ander besturings systeem vaak net iets beter is....
en windows komt dan vaak als 2e
maar als je kijkt naar de complete lijst ben ik van mening dat op dit moment windows nog steeds terecht marktleider is in thuis/werkstation land
dat wil niet zeggen dat andere os-en geen vooruitgang boeken
Helemaal nu Apple zich ook op de I386 architectuur gaat richten waardoor macs weer goedkoper kunnen worden.
En een Suse die samen met Novell een fantastisch product neerzetten geeft mij hoop voor de toekomst.
maar zover zijn we nog niet als "minder" windows gerichte mensen.
dus daarom zeg ik op dit moment: voor de grootste gebruikersgroep op de wereld is er nog geen
goed alternatief
Geplaatst door Rimsic
Je zegt nu dingen over het 'gebruiksgemak'. Dat zegt elke Windhoos gebruiker dat het makkelijk is. Het iis misschien helemaal niet makkelijk en linux/os x etc. is ook niet moeilijk. Maar de meesten hier zijn 'opgegroeid' met Windows en daarom is het makkelijk.
Ik ben geen Windhoos gebruiker, zoals je aan mijn sig kan zien ben ik een linux gebruiker .
Omdat ik ook graag een spel speel op zijn tijd ben ik sinds lange tijd maar weer dual boot gebruiker.
En het gaat niet om de reden waarom iets makkelijk is maar
dat het makkelijker is.
Geplaatst door Rimsic
Ik zal het heel graag willen zien dat er meerdere besturingsystemen komen die goed met elkaar overweg kunnen (qua netwerken). Dat lijkt me een stuk leuker...but who am I ?
ik denk ook dat iedereen die deze thread leest het daar mee eens is, en opzich is het netwerken nu niet echt een probleem meer