sempron vs oude athlon

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchDisturbed

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
ello mensen!
ik heb nu laatst een pc laten fixen en toen heeft dat bedrijf mijn oude athlon 1600+ vervangen voor een sempron 3200
ik merk nu dat mijn pc bij meerdere programma's tegelijk en bij het werken met audio programma's van bv adobe de pc trager is. de pc hapert niet alleen zodra ik 5 ie's opstart maar als ik geluid op wil nemen en tegelijk de eerdere sporen af laat spelen dan loopt de opname een halve seconde achter.

nu beweert het bedrijf dat de sempron sneller is dan mijn oude athlon en dat het aan de installatie zal liggen.
is dit zo? ligt het niet aan het cache geheugen wat kleiner is dan de athlon?
thnx

Lijkt mij ook sterk dat die ouwe 1600+ sneller zou zijn dan de nieuwe Sempron.
Is windows ook opnieuw geïnstalleerd?
Is het moederbord ook gelijk mee vervangen?

Windows opnieuw geinstalleerd?(schone install)

Zijn alle drivers correct geïnstalleerd (chipset ook)? Apparaatbeheer ziet er ook goed uit?

maar het is niet mogelijk dat de sempron langzamer is dan de athlon? ook niet dat de nieuwe combinatie met beter ramgeheugen en een ander moederbord als totaalplaatje?

Nee, en de vraag, of alle benodigde drivers zijn geïnstalleerd, is geen antwoord gegeven, kijk eens op de drivers cd van het moederbord, daar staan ze op, nu werkt het bord op de universeel drivers van XP.

Ook alle updates binnengehaald?

Dan heb je de boel, niet goed geconfigureerd.:rolleyes:

Heb hier een AMD64, een Athlon 1800+, en een Thunderbird 1000, en de eerste werkt het snelst, dan de tweede, en dan de Thinderbird, het best te merken met zwaardere belastingen, en progjes opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan