Senllere wifi kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Ik heb een laptop HP ProBook 4520s, in de specs staat dat er een Netwerkkaart in met de snelheid 1000 Mbit/s, maar in de praktijk blijkt het 100 te zijn. Nu is mijn vraag staat er iets verkeerd in de laptop of is de netwerkkaart gewoon niet sneller? In het laatste geval kan er dan 1 in van 1000 Mbit/s?

Bij 1000MB denk ik aan de vast verbinding en niet aan Wifi.

De interne netwerkkaart is niet te vervangen. En het zal niet aan de kaart liggen als het op 100MB werkt. Eerder aan de switch/modem aan de andere kant van de kabel.

snellere netwerkkaart

Ik heb een nieuw modem Ziggo ConnectBox | Compal CH7465LG, verbinding is 300/30

Met eternetnet-kabel rechtstreeks aan de Ziggo modem zul je best wel 1000 Mbits halen. Dat is dan de verbindingssnelheid met de router, verbindingssnelheid met internet wordt dan bepaald door je Ziggo-abo.

Snellere wifi zal niet meevallen, dongle heeft ook niet zoveel zin met alleen usb2 aansluitingen.
Of intern vervangen mogelijk is door een snellere wifi-kaart moet nog uitgezocht worden.

Laatst bewerkt:
Met eternetnet-kabel rechtstreeks aan de Ziggo modem zul je best wel 1000 Mbits halen. Dat is dan de verbindingssnelheid met de router, verbindingssnelheid met internet wordt dan bepaald door je Ziggo-abo.

Snellere wifi zal niet meevallen, dongle heeft ook niet zoveel zin met alleen usb2 aansluitingen.
Of intern vervangen mogelijk is door een snellere wifi-kaart moet nog uitgezocht worden.

Dat uitzoeken heb ik al geprobeerd, maar ik kan er nauwelijks iets over vinden.

Ik heb een laptop HP ProBook 4520s, in de specs staat dat er een Netwerkkaart in met de snelheid 1000 Mbit/s, maar in de praktijk blijkt het 100 te zijn
Het gaat dus om de 1000 Mbit/s LAN kaart uit de specs, niet om die Wifi ervan als ik het goed begrijp.

Paar pogingen.
  • Verwijder de LAN kaart driver eens, herstart de laptop en laat de LAN kaart opnieuw automatisch herkennen.
  • Bij de setting van de LAN kaart in apparaat beheer van cofiliatie scherm kun je de snelheid op auto zetten (=vaak standaard) maar je kunt ook naar handmatig eea aanpassen.
    Zie plaatje onder.
  • Is er bij de maker/fabrikant van LAN chip een nieuwere driver? Kan op de HP support site staan, maar ook bij de fabrikant vd chip.

En zie je een effect bij 1 vd 3 dat je boven de 100 Mbit/s, uitkomt met je LAN kaart?

4f02eb8c40c6482d4b33e07d9a52c970ecaf2092.jpeg

Laatst bewerkt:
@krullenbol ??
Dit schrijf ze in haar start topic:
Ik heb een laptop HP ProBook 4520s, in de specs staat dat er een Netwerkkaart in met de snelheid 1000 Mbit/s, maar in de praktijk blijkt het 100 te zijn
En dat staat uiteraard in de specs:
https://tweakers.net/pricewatch/254527/hp-probook-4520s-wd842ea/specificaties/
Ethernet (RJ45) Ethernet 1Gbps
Een Ethernet (RJ45) aansluiting lijkt me geen Wifi....

Er is door anderen al geschreven dat je een LAN kaart/Ethernet (RJ45) in een laptop niet kunt vervangen (R99: of heel lastig)), dat het aan een switch of router aansluiting ligt, waarbij ze zelf het rechtstreeks op het nieuwe modem Ziggo ConnectBox | Compal CH7465LG, getest heeft.

Ff wachten of het überhaupt met die check nog wat oplevert.

Laatst bewerkt:
Ik weet wel wat TS heeft gemeld, maar ik heb het gevoel dat TS in de war is met al die technische begrippen en feitelijk het over wifi heeft...
We zullen het snel horen.

???? Ik lees in de start nergens iets over Wifi en alleen over specs van de netwerkaart van 1000 Mbit/s.... geen idee hoe je dat "overtovert" in jouw Wifi-woorden...
Vergis je mss jezelf?
Ik maak nergens uit op dat zij in de war is... je doet daar wel een "stevige aanname".... :o

Hallo

Topic begint met ....

"Senllere wifi kaart "

Persoonlijk ging ik er dan ook van uit dat het ganse verhaal over wifi ging , met de nodige interpretatie fouten door t.s.

Er zal wel duidelijkheid komen van t.s. wat er nu bedoelt wordt ...

Peter

Haar tekst vond ik duidelijk over de LAN kaart gaan. En de waarde van 1000 Mbit/s die ze opgaf kwam exact overeen met de LAN-specs.
Het kan een vergissing zijn, "dan zit ik er ook naast met mijn LAN" obv die tekst.
Mee eens, we wachten af wat de TS nu echt bedoelt.

Het gaat dus om de 1000 Mbit/s LAN kaart uit de specs, niet om die Wifi ervan als ik het goed begrijp.

Paar pogingen.
  • Verwijder de LAN kaart driver eens, herstart de laptop en laat de LAN kaart opnieuw automatisch herkennen.
  • Bij de setting van de LAN kaart in apparaat beheer van cofiliatie scherm kun je de snelheid op auto zetten (=vaak standaard) maar je kunt ook naar handmatig eea aanpassen.
    Zie plaatje onder.
  • Is er bij de maker/fabrikant van LAN chip een nieuwere driver? Kan op de HP support site staan, maar ook bij de fabrikant vd chip.

En zie je een effect bij 1 vd 3 dat je boven de 100 Mbit/s, uitkomt met je LAN kaart?

4f02eb8c40c6482d4b33e07d9a52c970ecaf2092.jpeg

Na aanpassing blijkt er idd een 1 GB in te zitten en dus is het probleem hiermee opgelost. Sorry voor de laatste reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan