Sensor reinigen Sony spiegelreflex

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
327
Ik ben op zoek naar info over de beste manier om mijn sony alpha 350 te reinigen.
Ik zal eerst even mijn probleem uitleggen. Toen ik terug kwam van vakantie bleek er op meerdere foto's iedere keer op dezelfde plek een vlek te zitten, de lens leek echter schoon. Ook als ik door de zoeker of de display keek zag ik een vlek.

Uiteindelijk heb ik zelf geprobeerd om met een blaasbalgje (nadat de spiegels weggeklikt waren mbv de reinigingsoptie in het menu) de sensor schoon te blazen, maar het probleem bleef.

Camera is toen opgestuurd naar Sony en binnen een week had ik hem terug na een technische reiniging (zoals op de bon stond) en was de vlek ook echt weg.

Echter ik heb niet iedere keer zin om de camera een week te moeten missen als ik het ook zelf zou kunnen oplossen.

Verder heb ik me voor de sensor laten adviseren in een fotozaak om een flesje aan te schaffen met een reinigingsvloeistof en daarbij van die plastic staafjes van plastic met aan het uiteinde een soort doekje waar ik dan 2 druppels van dat spul zou moeten opdoen en dan 1 keer over de sensor zou moeten gaan. Alleen heb ik het nog niet gekocht omdat ik een 1.5 grootte nodig had en ze hadden alleen 1.3.

Nu heb ik al op een aantal plaatsen gevraagd, en de meeste raden het echt af om het zelf te doen, toch vind ik dit vreemd, ik kan me niet voorstellen dat het overal verkocht wordt als je er je camera mee sloopt. Hoe staan jullie hier tegenover

Nu mijn vragen:
- is het bovenstaande aan te raden om zelf te doen
- indien niet, waar kan ik dit goedkoop en goed laten doen? (omgeving zuid limburg)

alvast bedankt voor alle hulp en info's
 
bouncer1980,

Ik heb zelf een Canon Camera en doe als het nodig is zelf de sensor reinigen.
Vorig jaar ben ik bij een demonstratie geweest over sensor reinigen en heb toen dat setje gekocht.

Bij Sony doen ze het niet anders.
Suc6
 
bouncer1980,

Ik heb zelf een Canon Camera en doe als het nodig is zelf de sensor reinigen.
Vorig jaar ben ik bij een demonstratie geweest over sensor reinigen en heb toen dat setje gekocht.

Bij Sony doen ze het niet anders.
Suc6

hoi

thanks voor je bericht, waar heb je die demonstartie gehad? Van welk product was dat?

gr
 
bouncer1980,

thanks voor je bericht, waar heb je die demonstartie gehad? Van welk product was dat?
Daar we in Baarle-Nassau op de camping staan, was die het dichts bijzijnde.
De demonstratie was in Turnhout (België) firma "Fotokonijnenberg" deze zit ook in Hattem.
Het product, soort camera weet ik niet meer maar is ook niet van belang omdat het bij alle camera's het zelfde werkt.
 
wie weet fotozaken omgeving zuid-limburg die de reiniging voor een goede prijs zelf doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan