seriële poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
841
Hoe verander ik mijn waarde van " enablepowermanagement" van 01 00 00 00 in 00 00 00 00 , dank u.
 
Vind je het heel vreemd als ik het niet helemaal begrijp. Vertel ons eens waar je die waardes afleest.


De vraag op deze manier gesteld ontlokt mij het flauwe antwoord: Met het toetsenbord ;)
 
Ik heb een programma dat niet wil openen,wanneer dit niet lukt schrijven ze dit kan te maken hebben met het power management v/d seriele poort.
ga naar start ,uitvoeren,typ regedit en klik op oke.zoek vervogens key op"hkey -local-machine/systeem/current/control/set/servies/en dan deze twee laatste vxd/vcomm kan ik niet vinden.
verander dan de waarde van 01 00 00 00 in 00 00 00 00. Dus dat moet ik vinden en kunnen doen,anders krijg ik dat pr. niet aan de praat.
 
Dat lijken me Windows95/Windows98/WindowsME registersleutels, niet van WindowsXP en hoger...

Waar heb je (de motivering van) die register-aanpassing vandaan? Lijkt me sterk verouderd/niet toepasselijk...

Tijs.
 
A. Heb je wel een com poort in Apparaatbeheer staan? En welke Compoort wordt daarmee aangegeven? Com1, Com2, Com31? Wellicht kan je programma (bijv.) alleen com1 detecteren.
B. Voer het programma dat nu meldt geen compoorten te zien eens uit "Als Administrator?

Tijs.
 
Probleem is dat sinds Xp en later 7 flinke wijzigingen zijn doorgevoerd aan de aansturing van dit soort apparaten. Vroeger ging dit min of meer rechtstreeks. Kan dus goed zijn dat de poorten er zijn en werken en toch niet gevonden kunnen worden door de software. Weinig aan te doen in dat geval.
 
In windows 7 worden de drivers voor COM en LPT gehost via:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Serenum en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Serial

De hardware id kan je vinden in apparaatbeheer (vindt je via Start > Configuratiescherm)
Dubbelklik er onder Poorten (COM & LPT) op:
Je computer heeft waarschijnlijk geen LPT poort, dat zijn oude printerpoorten van vroeger met grote stekkers.
Communicatiepoort (COM1) als die er is.
De groene en de paarse ingang voor muis en toetsenbord zijn COM 1 poorten.
Wat zie jij onder poorten in apparaatbeheer?
De computer heeft een aantal Universal Serial Bus-controllers, hierdoor kunnen USB apparaten herkent worden.
(dus deze Universal Serial Bus-controllers zijn drivers die praten (communiceren) met de apparaten die je aansluit op het moederbord via usb.
Sluit je iets aan op de paarse ingang voor muis en toetsenbord gaat de driver Communicatiepoort (COM1) praten met de apparaten die er op aangesloten worden.)
En het moederbord heeft verschillende ingangen en apparaten, vandaar verschillende drivers in apparaatbeheer.

Hardware id's vindt je als je dubbelklik in apparaatbeheer op een stuurprogramma, en naar tabblad Details gaat, en op het pijltje klikt onder Eigenschap: en daar Hardware id's selecteert.

Vertel eens welke software of hardware je van plan was te gaan gebruiken en hoe dat is aangesloten?
 
Laatst bewerkt:
Bizarre vraag, dan: Hulp bij een seriele poort die helemaal niet op je pc aanwezig is. :shocked:
Sorry dat ik er geen andere woorden voor kan vinden.

Zet de vraag maar gauw op "Status opgelost".

Tijs.
 
Ik heb een programma dat niet wil openen...
tja, en welk programma, je verteld het niet.
En dan raak je verder van huis.
http://support.microsoft.com/kb/277645
Hier kan je lezen dat het om een windows 98 registerverandering ging om een serial poort, je leest er:
Properties
Article ID: 277645 - Last Review: January 29, 2007 - Revision: 3.1
APPLIES TO
•Microsoft Windows 98 Second Edition

Goed, dus nu weet je dat dit gaat om een ouwe serial poort en deze instelling te maken heeft met energiebeheer, waar je waarschijnlijk te maken hebt met bijvoorbeeld het uit slaapstand of stand-by halen van apparaten o.d.
En deze op 0.0.0.0 instellen kon dan voorkomen dat sommige LPT apparaten zoals printers in conclift kwamen door die energiebeheer instelling.
Zodoende zou je normaal gesproken het dus ook in de interface in kunnen stellen, bijvoorbeeld in energie beheer.
Als jij iets in de windows interface wijzigt in de instellingen, veranderen er parameters in het register, en andersom.
Dus in plaats van dit in het register te veranderen zou dat ook in een interface mogelijk moeten zijn, ondanks dat je dat nu weet heb je dat nog steeds niet nodig.
Dus daarom begrijpt niemand je vraag meer, waar het begon vertel je niet, je begint ergens in het midden.
Wij hebben niet in ons hoofd wat jij allemaal van plan bent met software, programma wat niet wil openen, vertel eens wat je uberhaupt wil openen.
En vertel eens of dit met apparaten te maken heeft.

In ieder geval moet je geen waarden in het register gaan veranderen.
We missen een groot deel van de complete story hier.
 
Laatst bewerkt:
Naam v/h pr.is eerder vermeld,zoals me eerder is aangemaand, zet status opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan