Serial systeem vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik heb voor mijn programma een serial systeem gemaakt, zodra 3 minuten om zijn moet je het programma kopen om het programma zolang als je wilt te gebruiken. Nu wil ik dat het programma ook controleert of de ingevoerde serial niet al gebruikt is of dat ik de serial limiteer tot 1 keer gebruiken.

Ten eerst, dit is het verkeerde forum.
Ten tweede, ik zou daar gewoon niet aan beginnen en je programma's gewoon gratis houden.

Wat je kan doen is op internet een bestand te maken met daarin heel veel serials. Als een Serial gebruikt word, verwijderen uit die lijst. Tijdens het controleren bij die serial controleert hij dan of die serial bestaat, als hij niet bestaat: Fout. Wat je ook kan doen, een zelfde bestand te maken met daarachter een [1] (van 1 keer gebruiken, kan ook 2 t/m heel veel zijn). Als hij gebruikt is de 1 in een 0 veranderen, bij het invoeren kijkt hij dan waar de serial staat, hoevaak hij nog gebruikt mag worden, en dan een fout of een 'succes'. Vergt heel wat tijd denk ik, maar moet mogelijk zijn. Eeuhm. Je hebt een serial system gemaakt. Dan zul je het andersom moeten doen. een bestand met 'UsedSerials', je serial toevoegen aan die lijst, en als serial al in dat bestand staat dan een foutmelding. Aders de serial toevoegen en dat was het éénmalige gebruik.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Groeten,
Mitchell van Bijleveld - Mitchosoft
http://beta.mitchosoft.weebly.com/

Gaat wel een beetje problematisch worden als een gebruiker je programma op een andere pc installeert want dan gaat ie aangeven dat de serial al in gebruik is.

Mijn persoonlijk advies is "maak geen serial systeem als je ons nog moet vragen hoe je daar mee begint".

Het beste kun je je serial gewoon matchen tegen een algoritme of een ingebouwde lijst met serials, maar dan zul je moeten accepteren dat serials weggegeven kunnen worden om op andere plekken gebruikt te worden, want anders kom je in de problemen omdat rechtmatige gebruikers het programma ook niet meer kunnen installeren.

Mijn persoonlijk advies is "maak geen serial systeem als je ons nog moet vragen hoe je daar mee begint".

Ik heb al een serial systeem + een algoritme, maar hoe doen bedrijven dat dan?

als je bijvoorbeeld norton 360 5.0 installeert op mijn pc (pc1). met een serial, dan kun je op de 2de pc waar je norton installeert( op pc1 is norton nog actief) de serial niet gebruiken. Maar als je norton verwijderd van pc1 dan kun je het wel gebruiken op pc 2.

Laatst bewerkt:
Ik heb laatst een klein tutorial'tje geschreven over hoe je een basis login systeem kan maken, vanuit daar kan je het proberen te verbeteren etc.

Let op; het systeem is zoals verschillende gebruikers zeggen absoluut niet 'secure', zegmaar veilig. Je kan op internet zoeken voor wat tutorials om het veilig te maken =)

Tutorial is hier te vinden: http://leetcoders.org/showthread.php?t=7138

En bij het verwijderen = op andere pc te gebruiken, ik vermoed dat ze iets gebruiken (een query o.i.d.) dat bij het deïnstalleren de serial weer op non-actief zet in de database.

Laatst bewerkt:
Mooie tutorial, alleen mijn programma is in visual basic;) ik heb een ftp server
kan ik misschien daar iets mee?

Ten eerst, dit is het verkeerde forum.
Ten tweede, ik zou daar gewoon niet aan beginnen en je programma's gewoon gratis houden.
Dat de vraag verkeerd geplaatst is kun je netjes melden door op de knop "Meld misbruik" te gebruiken. Dat hoef je hier niet te plaatsen.

Daarnaast zou ik (en waarschijnlijk de vraagsteller) het op prijs stellen dat je iets ook beargumenteerd.

Gewoon roepen dat het maar gratis moet kan iedereen, blijkbaar zit daar een beredenering achter anders zou je het niet zeggen. :)

visual basic & ftp server

Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed. Als je VB.NET gebruikt zal de code van C# eenvoudig te converteren zijn (zie bijv. C#2VB) of je doet het handmatig.

Wat betreft een ftp server weet ik het niet, daar zul je dan even voor moeten googelen :o

1. Excuses voor het posten in de verkeerde forum, ik was toevallig aan het kijken in deze forum en toen klikte ik op nieuwe vraag omdat ik dacht dat ik in de visual basic forum was.
2. Bedankt voor de reactie's, maar ik denk dat ik het serial systeem zo laat als het nu is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan