seriele muis naar ps/2

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter58

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Ik heb op een 98 machientje een seriele muis aansluiting, maar wil er graag een goedkope ps/2 muis op aansluiten (met scrollwieltje en zo), het lukt me echter niet. Ik heb een verloopstukje ertussen, maar krijg steeds de melding dat windows geen muis kan vinden etc.
Heeft iemand een tip?

Zaten er geen drivers bij je muis? Dmv een diskette? Heb je het geprobeert dmv nieuwe hardware detecteren?
Kijk anders eens in je hardware lijst en verwijder daar de oude muis, een keer opnieuw opstarten en dan herkent hij hem waarschijnlijk wel...

nieuwe hardware detecteert alleen mijn oude muis en verder niets. Als ik alles weggooi (drivers) heb ik na het opstarten dezelfde melding . Helaas.
Ik weet eigenlijk niet of elke muis met een tussenstukje kan werken. Is mij wel eens gelukt, maar nu dus niet.

Heb je alleen de drivers weggehaald of heb je hem ook al uit : start>conf scherm> hardware gehaald?

allen de driver, dus ik zal ook nog op andere manier proberen.

Als hij geen foutmelding geeft via het bios bij het opstarten moet hij wel werken met tussenstukje...

Nee, normaalgesproken geeft de pc vanzelf een melding als er helemaal geen muis aangesloten is bij het opstarten. Dus als jouw verloopstekkertje niet werkt, dan zou hij al een foutmelding bij het opstarten moeten geven.

Hallo

Enkel de zogenaamde "combo" muizen kun je gebruiken met zo'n adaptertje......

De oudere of echte rs232 (d.b. 9 of d.b. 25 connector) werken uitsluitend op een rs232 poort ......

Dus ...enkel die "combo" muizen werken op de beide poorten ...t.t.z. rs232 (+12V ..0V..-12V ) of ps2 (+5V)

Peter

ok, bedankt allemaal. Heb dus een muis in de zak gekocht. Gaat ie mooi terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan