hallo
ik heb namelijk een probleem
ik zoek een code of visual basic script die leest wat op mijn seriele poort word ontvangen.
ik heb al met programma's kunnen zien wat er toekomt maar hoe moet ik dit naar een excel bestand verwerken.
met een programma krijg ik dit .
C60+00015.36
waarvan ik die 015.36 zou nodig hebben
die 015.36 kan varieren van 000.00 tot 999.99
hoe kan ik zorgen dat als ik dit excel bestand opstart
dat een macro begint te kijken wat er word gezonden naar mijn seriele poort continu.aan die seriele poort hangt een aparaat, iedere keer als ik op de knop duw van dat aparaat zend hij een specefiek getal en dit moet worden weergegeven in bv cel A1 als ik daarna nog eens op de knop duw word de nieuwe waarde verzonden en ontvangt mijn pc die waarde waardoor er in A2 een andere waarde komt.
msch wel een moeilijke en lange vraag nog eventjes kort samenvatten.
-> start excel bestand op
-> duw op knop van aparaat
-> macro plaatst getal bv 111.11 in cel A1
-> eens getal ontvangen verspring 1 cel naar beneden
->ik duw nog eens op de knop van het aparaat en er komt in A2 bv 222.22
einde
kan iemand mij helpen
alvast bedankt
alle info is welkom .
ik heb namelijk een probleem
ik zoek een code of visual basic script die leest wat op mijn seriele poort word ontvangen.
ik heb al met programma's kunnen zien wat er toekomt maar hoe moet ik dit naar een excel bestand verwerken.
met een programma krijg ik dit .
C60+00015.36
waarvan ik die 015.36 zou nodig hebben
die 015.36 kan varieren van 000.00 tot 999.99
hoe kan ik zorgen dat als ik dit excel bestand opstart
dat een macro begint te kijken wat er word gezonden naar mijn seriele poort continu.aan die seriele poort hangt een aparaat, iedere keer als ik op de knop duw van dat aparaat zend hij een specefiek getal en dit moet worden weergegeven in bv cel A1 als ik daarna nog eens op de knop duw word de nieuwe waarde verzonden en ontvangt mijn pc die waarde waardoor er in A2 een andere waarde komt.
msch wel een moeilijke en lange vraag nog eventjes kort samenvatten.
-> start excel bestand op
-> duw op knop van aparaat
-> macro plaatst getal bv 111.11 in cel A1
-> eens getal ontvangen verspring 1 cel naar beneden
->ik duw nog eens op de knop van het aparaat en er komt in A2 bv 222.22
einde
kan iemand mij helpen
alvast bedankt
alle info is welkom .