Serienummer/licentienummer Windows XP achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
298
Hallo allemaal,

Nee dit is niet iets illegaals.

Ik heb via marktplaats een netbook gekocht, met windows xp home sticker op de onderzijde, maar nu wil ik heb formateren en opnieuw windows er vers op zetten, alleen met een netbook of laptop wordt zo'n dit vaak op schoot gebruik, waardoor de leesbaarheid van de sticker wordt bemoeilijkt.

zie: P1000468.jpg

Bestaat er een manier om vanuit het systeem het serienummer / licentienummer te achterhalen.

Via google ben ik erachter gekomen dat in de map c:\windows\i386\ staat het bestand UNATTEND, maar als ik dit bestand in notepad open staat er een ander licentienummer dan wat ik nog kan lezen van de originele sticker.

Het betreft een Samsung N110 netbook, er is een recovery partitie, maar volgens het boekje kan ik een systeemherstel doen via F4, maar als ik dat doe, dan is het niet een volledige fabrieksinstelling maar een backup van de vorige eigenaar, maar ik wil hem gewoon helemaal clean hebben.

Is er nog een andere knop ipv F4 waarmee een systeemrecovery kan gedaan worden, de versie die ik nu 2 keer heb geprobeerd is met 5 a 7 minuten klaar, en dan zie ik nog dingen van de vorige eigenaar

alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan