serienummer vba progje verifieren/activeren via internet? of een ander voorstel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SierraGT

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2012
1 probleem, 2 vragen.

ik heb een vba progje die meerdere keren geïnstalleerd gaat worden op verschillende computers, maar deze moet een zelf gegenereerd 'serienummer' meekrijgen.

maar dit progje mag alleen bruikbaar zijn als het serienummer overeenkomt met een database op internet o.i.d. of in elk geval geverifieerd kan worden met een lijstje die ik kan bijhouden.

vergelijk het maar met de activatie van windows ofsow... is er een kopie met een ander serienummer: uitschakelen van het programma.

is dat mogelijk? en zo ja hoe lossen we dat het eenvoudigst op?
note: VBA newbie... :confused:

SierraGT,

Wat je beschrijft is een beveiliging waarvoor VBA eigenlijk niet geschikt is, de beveiliging van VBA is daarvoor te slecht.
Het is voor iemand met wat kennis van zaken redelijk simpel om de beveiliging te saboteren.
Wat je zou kunnen doen is om het MACaddress dat, (theoretisch) voor alle computers anders is, in de database te plaatsen.
In een VBA procedure kun je dan via de mail bij installatie een aanvraag tot toegang krijgen met vermelding van het MACaddress.
Hierdoor kun je zelf het MACaddress toevoegen aan de database waarna toegang verleent kan worden.

Veel Succes.

dacht ik al wel, maar is met name om de 'doorsnee' gebruiker af te schrikken..

Ik ga hier nog wel een keer mee aan de knutsel.
in elk geval bedankt voor de reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan