serieus probleem met pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

briardje

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Hoi,
Een collega van mij heeft een probleem met zijn pc.
Hij was aan chatten toen plots zijn pc uit ging, hij startte daarna welliswaar weer vanzelf op, maar verder dan het XP logo komt die niet. Dan gaat die weer uit enz enz enz.
Aangezien hij zijn harde schijf niet in partitie's heeft en hij veel bestanden erop heeft staan die hij moet hebben, hebben we besloten 2 nieuwe hdd erin te zetten en Windows XP opnieuw te installeren.
Daar begonnen echter al de problemen. Sommige bestanden konden niet gekopierd worden.
Daar ik zelf nog een "speciale XP versie" heb, heb ik het met deze geprobeerd.
Echter weer het zelfde. Bij sommige bestanden moest ik op "overslaan" klikken.
Na de installatie werden deze echter toch nog gerepareerd en werkte XP normaal.
Echter, dat dacht ik. Tot ik een nieuwe driver voor de vga kaart downloade. Deze stond dan wel op het bureau blad, maar als ik deze wilde installeren kreeg ik een foutmelding dat deze corrupt was. Ook een trailversie van NOD32 kon ik niet installeren. Eigenlijk geen enkel gedownload bestand was te installeren:rolleyes::rolleyes:
Ondertussen is het weer zover dat de pc plots vanzelf uit gaat en weer opstart.
Mijn vraag dus, weet iemand waar het aan kan liggen.
Graag reakties:o:o:o:o:o
Alvast bedankt.

Groeten Dirk

Hallo,

Lastig probleem.... Hoe oud is de computer ongeveer? Het zouden ouderdomskwalen kunnen zijn... Ik heb een oude laptop die ook niet wilde installeren, het bleek achteraf aan de slecht werkende dvdspeler te liggen.

Vriendelijke groet,
Theblindman.

Hallo,

Ik geloof dat de pc net 2 jaar oud is.
Er zit een dvdrom en een dvdrw in en ik heb ze beide geprobeerd bij de nieuwe installatie, wat dus niks uit maakte.

Dirk

Een aantal puntjes.

Je kunt XP niet instaleren door de bestanden te kopiëren.
Je zult gewoon Setup moeten draaien.
Als je niet veel aan de PC veranderd hebt zal hij hem als legaal herkennen.

Wat ook kan is hem opstarten in veilige modus (druk tijden Boot op [F8])
Als het dan een driver probleem is kun je dat oplossen.

Succes,

Eric:thumb:

Hoi Erik,

Bedankt voor je antwoord, maar je hebt mijn vraag denk ik nietgoed gelezen.
Ik draai een setup vanaf cd. Tijdens deze installatie krijg ik dan verschillende keren een foutmelding dat een bepaald bestand niet gekopierd kan worden, dus van cd naar de hdd.
Ik krijg dan 3 mogelijkheden, of negeren, of overslaan of opnieuw proberen.
Dat laatste werkte dus zowieso al niet. Dus sloeg ik deze bestanden over. Daar ik echter over een "speciale" :o:o:o Pliek versie beschikte, kreeg ik na de installatie dus melding dat er problemen waren met sommige bestanden maar dat deze gerepareerd zijn.
Mijn vraag dus oa, hoe kan het dat er problemen zijn met bepaalde bestanden en dat het onmogelijk is om een gedownload programma te installeren.

Groet Dirk

dus de pc is dan opnieuw geinstalleerd of gerepareerd met die installatie-cd?

al de pc niet opnieuw is geinstalleerd, heb je dan al grondig gescand op virussen en spyware?

als het gedonder al begin met gewoon setup van xp is er meestal een probleem,
met het interne geheugen.
draai memtest eeens op deze pc om te zien of dat nog normaal werkt.

dus de pc is dan opnieuw geinstalleerd of gerepareerd met die installatie-cd?

al de pc niet opnieuw is geinstalleerd, heb je dan al grondig gescand op virussen en spyware?

Ja, de pc heeft een volledig nieuwe installatie gehad, dus virus en spyware kan eigenlijk niet.

als het gedonder al begin met gewoon setup van xp is er meestal een probleem,
met het interne geheugen.
draai memtest eeens op deze pc om te zien of dat nog normaal werkt.

Dat zou kunnen, maar wat heeft geheugen ermee te maken dat je geen enkele gedownloade driver of programma kunt installeren?
Ik heb al diverse pc's zelf in elkaar gezet of opnieuw geïnstalleerd, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Is het geen hardware probleem?? Mischien wordt de PC gewoon te warm door te veel stof. Met heristallaties los je dat niet op.

Haal gewoon de oude HD er helemaal uit, zet alleen de nieuwe er in en installeer XP er op.
Heb je weer problemen dat is het bijna zeker de hardware, Bios corrupt of videokaart o.i.d.

Draait alles weer zet je de oude HD er weer in, maar nu als slave.
Je zou weer bij alle bestanden moeten kunnen komen. Niet, dan is de HD overleden.

Als dat lukt kan je de bestanden overzetten, of je verwijderd de windows mappen op de oude HD (wordt dan niet gebruikt en zonde van de ruimte).

Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen, maar wat heeft geheugen ermee te maken dat je geen enkele gedownloade driver of programma kunt installeren?
Ik heb al diverse pc's zelf in elkaar gezet of opnieuw geïnstalleerd, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

het geheugen heb er degelijk mee te maaken.
ik had ook eens dat probleem.
je zeg zelf de downloads corupt zijn.
en de instalatie van xp die niet fatsonelijk lukt,.
zal eerst lekker doen wat ik heb gezegt en memtest draaien voor een aantal uur.

Laatst bewerkt:
ik volg ook virtuosa...

een keertje memtest draaien lijkt mij inderdaad een goed idee:thumb:

Geheugenfouten uitsluiten, als dat nog kan, en slechte stekkerverbindingen en loszittende onderdelen meteen ook maar. Vervolgens kom ik dan uit op een defecte I/O (input/output) van het moederbord. Vaak gaat het zo op deze manier, geleidelijk aan, verder stuk en er is niets meer aan te doen. Het geheugen kan je ook terugbrengen tot één bankje met afwisselend andere geheugenkaarten bedacht ik mij, als je het programma Memtest niet meer kunt draaien. Hiervoor moet ook steeds gelezen en geschreven worden toch?

In de computerarchitectuur wordt de combinatie van CPU en geheugen als het hart van een computer beschouwd en elke verplaatsing van data(pakketjes) vanuit of naartoe dat hart, bijvoorbeeld van of naar een harddisk, wordt als I/O beschouwd. (met dank aan Wikipedia)
Wees blij als je iets werkend op de schijf hebt staan en gebruik de computer nog voor eenvoudige taken of plaats een nieuw moederbord. Over wat voor een computer gaat het eigenlijk? Ik wil graag weten of het een Pentium 3 is, want die had ik meerdere malen met dit probleem. Voor de rest mankeerde er niets aan de werking.

Voor het storende opnieuw opstarten is er mogelijk nog wel een oplossing. Dit doet XP standaard bij fouten en dat kan veranderd worden in het geven van foutmeldingen. Ga naar Mijn Computer en kies Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart en Herstelinstellingen, dan het afvinkje bij "Bij fouten opnieuw opstarten" weghalen. Hopelijk werkt dat dan in ieder geval nog voor dit probleem.

Hoi,

Ik heb mijn collega aangeraden memtest te draaien.
Verder is het een pentium core 6300en een moederbord van Intel zelf
ntel® Desktop Board D946GZIS

Het probleem is opgelost.
Mijn collega had geen zin in al die testen uit te voeren en heeft besloten dat er een nieuw moederbord en een nieuw geheugen in te laten zetten.
Hierna ging de installatie goed en draaide de pc weer goed.
Bedankt voor alle antwoorden.

Mvg Dirk

wel ja, graag gedaan zeker ;)

dus het lag nu ofwel aan het moederbord of het geheugen hé :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan