Hoi,
Een collega van mij heeft een probleem met zijn pc.
Hij was aan chatten toen plots zijn pc uit ging, hij startte daarna welliswaar weer vanzelf op, maar verder dan het XP logo komt die niet. Dan gaat die weer uit enz enz enz.
Aangezien hij zijn harde schijf niet in partitie's heeft en hij veel bestanden erop heeft staan die hij moet hebben, hebben we besloten 2 nieuwe hdd erin te zetten en Windows XP opnieuw te installeren.
Daar begonnen echter al de problemen. Sommige bestanden konden niet gekopierd worden.
Daar ik zelf nog een "speciale XP versie" heb, heb ik het met deze geprobeerd.
Echter weer het zelfde. Bij sommige bestanden moest ik op "overslaan" klikken.
Na de installatie werden deze echter toch nog gerepareerd en werkte XP normaal.
Echter, dat dacht ik. Tot ik een nieuwe driver voor de vga kaart downloade. Deze stond dan wel op het bureau blad, maar als ik deze wilde installeren kreeg ik een foutmelding dat deze corrupt was. Ook een trailversie van NOD32 kon ik niet installeren. Eigenlijk geen enkel gedownload bestand was te installeren

Ondertussen is het weer zover dat de pc plots vanzelf uit gaat en weer opstart.
Mijn vraag dus, weet iemand waar het aan kan liggen.
Graag reakties

Alvast bedankt.
Groeten Dirk
Een collega van mij heeft een probleem met zijn pc.
Hij was aan chatten toen plots zijn pc uit ging, hij startte daarna welliswaar weer vanzelf op, maar verder dan het XP logo komt die niet. Dan gaat die weer uit enz enz enz.
Aangezien hij zijn harde schijf niet in partitie's heeft en hij veel bestanden erop heeft staan die hij moet hebben, hebben we besloten 2 nieuwe hdd erin te zetten en Windows XP opnieuw te installeren.
Daar begonnen echter al de problemen. Sommige bestanden konden niet gekopierd worden.
Daar ik zelf nog een "speciale XP versie" heb, heb ik het met deze geprobeerd.
Echter weer het zelfde. Bij sommige bestanden moest ik op "overslaan" klikken.
Na de installatie werden deze echter toch nog gerepareerd en werkte XP normaal.
Echter, dat dacht ik. Tot ik een nieuwe driver voor de vga kaart downloade. Deze stond dan wel op het bureau blad, maar als ik deze wilde installeren kreeg ik een foutmelding dat deze corrupt was. Ook een trailversie van NOD32 kon ik niet installeren. Eigenlijk geen enkel gedownload bestand was te installeren

Ondertussen is het weer zover dat de pc plots vanzelf uit gaat en weer opstart.
Mijn vraag dus, weet iemand waar het aan kan liggen.
Graag reakties

Alvast bedankt.
Groeten Dirk