serieus probleem!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markus20

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hallo allemaal!

Ik denk dat er iets heel raars met mijn pc aan de hand is.

Sinds gister kan ik via newsgroepen nog maar rond de 200KB per sec downloaden.
Normaal is is 1MB per sec.
Als ik naar www.speedtest ga kan ik ineens volgens hun 1911.5 KByte/sec halen.
Dit is mij anders nog nooit gelukt.

Ik heb gister een andere virusscanner geprobeerd (Kaspersky Anti-Virus 6.0)
Deze was maar liefst 5 uur bezig en heeft 1 virus gevonden en verwijderd.
Dit heeft dus verder niks geholpen. Ik heb ook spybot erover gehaalt zoals elke dag en die vond ook niks.

Als ik op de pc van mijn vriendin speedtest.nl bekijk zegt die gewoon dat ik 994.2 KByte/sec haal.

Ik snap er echt niks meer van.
Misschien word mijn pc als server gebruikt voor spyware te versturen?
De pc zelf is helemaal niet langzaam en doet het verder prima.

Wie kan mij helpen?

Gr Mark

Als ik op de pc van mijn vriendin speedtest.nl bekijk zegt die gewoon dat ik 994.2 KByte/sec haal.
De PC van je vriending gebruikt dezelfde Internetverbinding als jouw PC? Als dat zo is, welke downloadsnelheid haalt die PC dan bij nieuwsgroepen? Heb je met jouw PC getest hoe de downloadsnelheid is van websites? Heb je het meermalen per dag bekeken? Het kan zelfs van uur tot uur schelen. Nieuwsgroepen kunnen op hun server instellen dat er beperkte downloadsnelheden per gebruiker worden aangehouden. Kortom, wat je vertelt levert geen hard vergelijkingsmateriaal op.

Ja de pc van mijn vriendin gebruikt de zelfde verbinding.
Bij nieuwsgroepen download haar computer netjes rond de 900 kb per sec.
Ik heb net allebij de pc zonder router op internet gedaan en dat maakte ook geen verschil.
Ik vin het raar dat ik zoon hoge download snelheid heb om speedtest en dat Grabit dan heel langzaam gaat. Bij mijn vriendin is dat andersom.
Ik brobeer nu nog een keer grabit er opnieuw op te zeggen misschien help het wat.

Alvast bedankt!

gr mark

Het ziet er inderdaad raadselachtig uit. Wat je ook nog kan doen is niet alleen je verbindingssnelheid laten meten, maar je hele systeem eens door laten lichten.
Ik doe dat regelmatig bij PC Pitstop. Je systeem wordt doorgelicht en je krijgt vergelijkingsmateriaal van vergelijkbare systemen. Je moet je eenmalig registreren, net zoals bij dit forum. Als je vriendin dat ook doet, kunnen jullie ook nog elkaars systemen vergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan