Server 2000 Advanced in draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

cybero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2006
Hoi, ik wil een server gaan plaatsen op mijn werk. Dit in verband met het gebruik van CRM-software. Deze server moet geschikt zijn voor hooguit 10 clienten in een draadloos netwerk. De server moet een domain-controller zijn. Ik heb een beetje rondgekeken op de forum, maar zit nog met de volgende vragen:
Kan ik hiervoor een normaal systeem gebruiken (bijvoorbeeld PIII of PIV) als server?
Kan ik de server aan de router hangen en dat de pc's draadloos contact maken met de router en hiervandaan contact met de server? Zo ja, hoe moet ik dit instellen (bijvoorbeeld router heeft 192.168.1.1, server 192.168.1.2 met als gateway de router en dns de server zelf)?
Of moet ik ergens een switch plaatsen?
Welke ip-adressen moeten de client pc's krijgen (automatisch of moet ik deze handmatig in de range zetten die door de server wordt toegekend)?
Is bij de client pc de gateway dan de router en dns de server?

Alvast bedankt voor de hulp

Kan ik hiervoor een normaal systeem gebruiken (bijvoorbeeld PIII of PIV) als server?
Zie ik geen probleem in. Windows 2000 en maximaal 10 cliënts is niet supervragend.
Wanneer mogelijk zou ik voor de PIV gaan. Denk om je RAM geheugen.

Kan ik de server aan de router hangen en dat de pc's draadloos contact maken met de router en hiervandaan contact met de server? Zo ja, hoe moet ik dit instellen
Denk het wel. Klinkt niet onlogisch. Wat wil je precies weten?

(bijvoorbeeld router heeft 192.168.1.1, server 192.168.1.2 met als gateway de router en dns de server zelf)?
Ja dit kan. En dan voor de server weer de DNS vd router opgeven. Moet lukken.

Of moet ik ergens een switch plaatsen?
Afhankelijk van je netwerkapparatuur kan een draadloze connectie wel wat hebben. Met een totaal van 11 systemen ga je wel richting je grenzen aanlopen volgens mij maar moet kunnen.

Welke ip-adressen moeten de client pc's krijgen (automatisch of moet ik deze handmatig in de range zetten die door de server wordt toegekend)?
Kan automatisch zolang ze in dezelfde range zitten.

Is bij de client pc de gateway dan de router en dns de server?
Correct.

Bedankt voor je reactie XP_PC. Ik de tussentijd ben ik zelf aan het knutselen geweest. Ik heb nu de server geinstalleerd enhet is me gelukt om 1 client-pc op de server aan te melden, ook internet op de client-pc is goed, dus hopelijk gaat het bij de rest ook soepel.
De server-pc is een PIII systeem 733 Mhz met 256 mb. Deze is naar mijn mening toch een beetje te traag voor de server. Ik ga daarom een pentium 4 systeem hiervoor n de plaats doen. 256 mb moet toch genoeg zijn?
Ik begrijp niet wat je bedoelt met
Ja dit kan. En dan voor de server weer de DNS vd router opgeven. Moet lukken.
De server heeft als dns zichzelf toch?

Ziehier wat Microsoft aanraad voor een Windows 2003 server:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/sysreqs/default.mspx

Wat ik met DNS bedoelde van de server is het volgende.
Wanneer een clieënt het internet op wil, en jij geeft hem als DNS de server op, dan zal hij dus eerst aan de server vragen waar www.helpmij.nl zich bevind.
Je moet het dan dus zo instellen dat wanneer de server helpmij.nl niet kan vinden (en dat kan hij niet), dat hij vervolgens op internet gaat kijken.

Je kunt dit doen door of bij de werkstations de alternatieve DNS te laten verwijzen naar de router, of dat de server de boodschappen doorstuurt.

Snappie-vous?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan