server 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
434
Ik heb een computer en die wil ik als server draaien met het programma windows server 2000. Ik krijg adsl en een router nu wil ik alle computers dat zijn er 4 op internet en een netwerk zodat ik alles kan saven op de server. Is daar een handleiding voor om dat in te stellen.
De computers hebben alle 4 windows 2000 erop staan. Dit staat op een klein bedrijf en die willen graag een server. gr Harry
 
Hier kun je waarschijnlijk veel info vinden: http://windows2000.pagina.nl/

Het beste is toch om een boek aan te schaffen waar e.e.a. uitgelegd wordt.

Het internetdelen kan met een router, bestanden saven kan ook (als bestandsindeling echt NTFS nemen).

Daarnaast kun je nog gebruik maken van loginscripts en userdirectory's etc
 
Je wilt je server dus gaan gebruiken als een internet router. Daarvoor zijn grofweg drie mogelijkheden.

Je gebruikt de interne mogelijkheden van windows 2000 server om hem in te stellen als een router met de routing and remote access snap-in.
Het nadeel hiervan is dat je weinig tot geen controle, configuratiemogelijkheden en geen firewall hebt, die moet je nog apart installeren.

Je gebruikt ISA server om internet pagina's te cachen en te firewallen. Het grote voordeel hiervan is dat je heel veel controle en configuratiemogelijkheden hebt. Het nadeel is dat deze niet makkelijk te configureren is.

Je gebruikt een extern programma om de proxy functie te vervullen, zoals bijvoorbeeld winproxy of winroute. Daarnaast moet je wel nog een externe firewall installeren.

Wat voor jou de beste keuze is hangt van het bedrijf en de wensen af, wat mij betreft is ISA server de beste oplossing vanwege de uitgebreide mogelijkheden.
 
Bedankt voor de reactie hier kan ik mee aan het werk. Gr harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan